۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

روسیه از کشتی های ترکیه برای عملیات در سوریه استفاده می کند

دولت روسیه از بکارگیری یک فروند فله بر متعلق به ترکیه که پیش از این به دلیل به گل نشستن در آب های روسیه ثابت مانده بود برای انجام عملیات در روسیه خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۰۱۰
روسیه از کشتی های ترکیه برای عملیات در سوریه استفاده می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا، این کشتی که ابتدا متعلق به یک شرکت اوکراینی بود به قیمت 300 هزار دلار به یک شرکت ترکیه ای فروخته شد و سپس با خرید این کشتی توسط دولت روسیه، این کشتی از نیروی دریایی روسیه سر در آورد.
براساس گفته های برخی منابع آگاه پیش از ایجاد تنش در اواخرسپتامبر میان روسیه و ترکیه، کشور روسیه تاکنون دست کم چهار فروند کشتی را از ترکیه خریداری کرده است.
این کشتی ها هم اکنون با نامهای جدید روسی در نیروی دریایی روسیه فعالیت می کنند و به عنوان ناوگان تدارکات نیروی دریایی این کشور به کار گرفته می شوند.
از سوی دیگر منابع ترکیه ای از خرید شش یا هفت فروند کشتی در ماه سپتامبر از سوی شرکت روسیه خبر دادند.
گفته می شود ناوگان کشتی های جنگی روسیه برای انجام عملیات در سوریه نیاز به کشتی های تدارکاتی جهت رساندن غذا، سوخت، مهمات و سلاح های کوچک دارند که بخشی از این نیاز توسط خرید کشتی های باری از ترکیه مرتفع شده است.
شایان ذکر است، طرف ترکیه ای از تصمیم روسیه برای به کارگیری این کشتی ها در نیروی دریایی این کشور در سوریه اظهار بی اطلاعی کردند.
برچسب ها: کشتی روسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار