به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست به نقل از گزارش سالانه اپراتورهای ترمینال کانتینری دنیا Drewry نوشت: اپراتورهای ترمینالی بین المللی چاره ای جز مواجهه با چالش های دو گانه کاهش میزان تقاضا و افزایش هزینه عملیات به دلیل تردد شناورهای بزرگ و ائتلاف جدید خطوط کشتیرانی ها ندارند.
Drewry در گزارشی پیش بینی کرد به دلیل کاهش شدید صادرات چین، تقاضای بنادر کانتینری جهان رشد کمتر از سه درصد را تا پایان 2020 شاهد باشد،دراین گزارش به نکات مثبتی مانند افزایش قیمت نفت و امکان جهش ناگهانی در خاور میانه و آسیا نیز اشاره شده است .
Drewry در ادامه نوشت: درواکنش به استمرارروند کاهشی حجم تجارت جهانی،اپراتورهای بین المللی و سرمایه گذاران طرح های گسترش ظرفیت را مورد باربینی و بررسی مجدد قرار داده اند.
با توجه به طرح افزایش ظرفیت، Drewry پیش بینی کرد کشتیرانی ترکیب شده جدید کاسکو به لحاظ ظرفیت کلی تا سال 2020 در صدر رده بندی اپراتورهای بندری درجهان قرار خواهد گرفت.
ترمینال های APM و ترمینال بین المللی PSA سنگاپور به ترتیب رده های دوم وسوم را به خود اختصاص خواهند داد و اپراتور بندری هاچینسون هنگ کنگ که در حال حاضر بزرگترین اپراتور بین المللی محسوب می شود در رده چهارم جای خواهد گرفت.