به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر هنگ کنگ با ثبت کندترین سرعت در توان عملیاتی کانتینر و از ابتدای سال جاری میلادی تا ژوئن از رقبای خود در صحنه رقابت فاصله گرفت و تنها توانست جابه جایی ۱.۶۷ میلیون TEU را مدیریت کند.
بر اساس این گزارش، تنها افزایش جزئی در عملکرد ترمینالهای اصلی Kwai Tsing بود که برای نخستین بار از ژانویه سال جاری میلادی در ماه ژوئن رشد ۰.۷ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد و به ۱.۳۳ میلیون TEU رسید. حجم جابه جایی کانتینری در ترمینالهای دیگر افت بی سابقه ۲۰.۵ درصدی را پشت سر گذاشت و از ۴۲۸ هزار TEU به ۳۴۰ هزار TEU در ژوئن سال جاری میلادی رسید.
علی رغم پیش روی به سمت فصول با تقاضای بالا، جنگ تجارت بین دو قدرت برتر اقتصادی دنیا یعنی چین و آمریکا موجب شده تا نتوان با اطمینان کامل در خصوص آینده کشتیرانی و نقش کلیدی بنادر در شاهراههای تجارت بین الملل اظهارنظر کرد و نگرانیها و تنشهای کنونی رنگ و لعابی دیگر به خود بگیرند.