۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با افزایش ۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۱ هزار تن رسید.
کد خبر: ۹۸۸۶۶

افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس به فعالیت تخلیه و بارگیری کالا در یک ماه فروردین امسال پرداخت و اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در یک ماهه امسال با افزایش ۱۸.۵ درصدی به ۱۴ هزار و ۲۱۰ TEU افزایش یافت.

وی با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر گفت: میزان صادرات و واردات کالا در بنادر استان بوشهر با افزایش ۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۱ هزار و ۴۰۷ تن رسید.  
وی ادامه داد: در فروردین ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی نیز در بنادر استان بوشهر با افزایش یک درصدی به چهار میلیون و ۶۳۸ هزار و ۵۱۸ تن رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در ماه گذشته میزان ترانزیت در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۳۶ برابری به ۱۳۴ هزار و ۲۷۷ تن رسیده که بیشترین ترانزیت انجام شده به ترتیب شامل مواد نفتی، ماشین آلات، لوازم یدکی، چوب و تخته و مصنوعات فلزی است.
شکیبی نسب اظهار کرد: در فروردین ماه امسال میزان واردات در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۱۷۱ درصدی به ۱۱۲ هزار و ۹۹۱ تن رسید.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: آمار جابه‌جایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ نیز در مجموع افزایش ۲۰ درصدی داشته که در این بین بندر گناوه با افزایش ۵۸ درصدی و جابه‌جایی هفت هزار و ۷۱۹ مسافر شاهد بیشترین افزایش بوده است.
شکیبی نسب یادآور شد: در ماه گذشته آمار تردد شناورد‌های بالا یک هزار تن در بنادر استان نیز با افزایش ۱۲ درصدی به ۱۹۲ فروند شناور رسید.
وی افزود: در ماه گذشته ۴۷۶ فروند شناور در بنادر استان تردد داشته که بیشترین تردد‌ها به ترتیب مربوط به شناور‌های بارج، لنج،   تانکر، مسافری، جنرال کارگو و کانتینری بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار