۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با افزایش ۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۱ هزار و ۴۰۷ تن رسید.
کد خبر: ۹۸۸۶۷

افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بوشهر


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،   محمد شکیبی‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس به جایگاه این استان در این عرصه پرداخت و اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی در خلیج فارس از ظرفیت مهمی در این حوزه برخوردار است.

وی با اشاره به استقرار بنادر در نوار ساحلی برای ارائه خدمات به بازرگانان در عرصه صادرات، واردات و ترانزیت کالا تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با ایجاد ۱۱ بندر و تجهیزات کامل خدمات لازم در عرصه تجارت دریایی ارائه می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به فعالیت فروردین ماه امسال اشاره کرد و افزود: در فروردین ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با افزایش ۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۱ هزار تن رسید.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در یک ماهه امسال با افزایش ۱۸.۵ درصدی به ۱۴ هزار و ۲۱۰ TEU افزایش یافت، اضافه کرد: در فروردین ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با افزایش یک درصدی به ۴.۶ میلیون تن رسید.

وی از افزایش ۳۶ برابری میزان ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در فروردین امسال ۱۳۴ هزار و ۲۷۷ تن کالا میزان ترانزیت در بنادر استان بوشهر ثبت شده که مواد نفتی، ماشین‌آلات، لوازم یدکی، چوب و تخته و مصنوعات فلزی از آن جمله است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در فروردین ماه امسال میزان واردات در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۱۷۱ درصدی به ۱۱۲ هزار و ۹۹۱ تن رسید و آمار جابه‌جایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ نیز در مجموع افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه در ماه گذشته آمار تردد شناورد‌های بالا یک‌هزار تن در بنادر استان نیز با افزایش ۱۲ درصدی به ۱۹۲ فروند شناور رسید، افزود: در ماه گذشته ۴۷۶ فروند شناور در بنادر استان تردد داشته‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار