۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

اما و اگر‌های اجرای مدیریت آب توازن کشتی‌ها از ماه سپتامبر ۲۰۲۴

مقررات جدید کنوانسیون مدیریت آب بالاست (BWM) از ۸ سپتامبر ۲۰۲۴ قرار است اجرایی شود. در این میان براساس ارزیابی انجمن رده‌بندی جهانی (IACS) احتمال دارد که بسیاری کشتی‌ها نتوانند خود را با قوانین و مقررات جدید آب توازن کمک کنند به همین جهت احتمال دارد تاریخ اجرای آن به مدت ۶ ماه تمدید شود.
کد خبر: ۹۸۸۷۴

اما و اگر‌های اجرای مدیریت آب توازن کشتی‌ها از ماه سپتامبر ۲۰۲۴


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت ترید ویندز؛ در حالیکه کمتر از چهار ماه تا اجرایی شدن کنوانسیون آب بالاست (BWM) از سوی IMO باقی است و قرار است از تاریخ ۸ سپتامبر اجرایی شود به همین منظور انجمن بین‌المللی طبقه‌بندی (IACS) توصیه‌ها و پیشنهاد‌های جدیدی  به منظور تست و آزمایش تجهیزات آب بالاست کشتی‌ها و استاندارد کردن آن منتشر کرده که این کار باعث می‌شود برخی کشتی‌ها نتوانند  نه تنها خود را با این توصیه‌ها هماهنگ کنند  بلکه به احتمال یقین قادر به اجرا‌ی کنوانسیون جدید نباشند.

«رابرت اشدان»، دبیرکل IACS در این زمینه با اشاره به اینکه به منظور انجام آزمایش سیستم‌های جدید مدیریت آب بالاست قرار است یک رویکرد یکسان و قوانین و مقررات مطابق با استاندارد D-۲ تعیین شود، به همین جهت  کارشناسان اعلام می‌کنند برخی کشتی‌ها نمی‌توانند تا ۸ سپتامبر را این مقررات را رعایت کنند؛ زیرا ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بسیاری سیستم‌ها در کشتی راه‌اندازی نشده و به علت عدم استفاده از کار افتاده‌اند همچنین  گفته می‌شود برخی سیستم‌ها برای سال‌ها مورد استفاده قرار نگرفته و خدمه کشتی‌ها به منظور استفاده از آن‌ها دوره‌های آموزشی لازم را طی نکرده‌اند.

دبیرکل IACS در ادامه گفت: درحال حاضر که چهار ماه به اجرای قانون آب توازن باقی مانده و کلیه کشتی‌ها باید فرآیند‌های مکانیکی، فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی را رعایت کنند، اما بسیاری از آن‌ها نسبت به این موضوع توجه لازم را نشان نداده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از تصویب دستورالعمل IMO ۲۰۲۰، تست و راه‌اندازی سیستم‌های مدیریت آب بالاست در برخی کشتی‌ها انجام شد و با توجه به اینکه سیستم مدیریت آب بالاست به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند به همین جهت انتظار می‌رود که این کنوانسیون در ماه سپتامبر لازم الاجرا شود، اما با توجه به شرایط موجود این انجمن از IMO خواهد خواست تا ۶ ماه دیگر تاریخ اجرای آن تمدید شود، هرچند برخی از کشور‌های عضو IMO مایلند حتماً این الزامات اجرا‌یی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار