۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰

ضرورت بهره گیری از فرصت‌های صنعت شیلات در دریای خزر

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از ضرورت بهره گیری فرصت‌های مهم صنعت شیلات در دریای خزر جهت بهبود وضعیت اقتصادی صیادان منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۸۷۵

ضرورت بهره گیری از فرصت‌های صنعت شیلات در دریای خزر


سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا از ضرورت بهره گیری فرصت‌های مهم صنعت شیلات در دریای خزر جهت بهبود وضعیت اقتصادی صیادان منطقه تاکید کرد.

معاون صید و بنادرماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: بهره گیری صیادان از جاذبه‌های وسیع توریستی در مناطق مناسب صید ماهیان، می‌تواند به عنوان یکی از فعالیت‌های حاشیه‌ای فعالین این بخش از نظر اقتصادی در زمان‌های بیکاری فصلی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش گونه قره برون و امکان سرمایه گذاری بیشتر در زمینه تکثیر و پرورش این گونه بومی شناخته شده  خاویار ایران به صورت تاریخی در بازار‌های جهانی و وجود خریداران مناسب آن تاکید کرد.

به گفته بهشتیان، وجود زمینه‌های تولید ماهیان خاویاری پرورشی برای کاهش فشار بر ذخایر طبیعی و ایجاد تعادل در بازار داخلی جهت پاسخگویی به نیاز‌های مردم، وجود نیرو‌های متخصص کارشناس، وجود سازمان‌ها و ارگان‌های ملی و بین المللی جهت حمایت و محافظت از گونه‌های در حال انقراض یا درمعرض خطر و فراهم بودن زمینه‌های جلب مشارکت و سرمایه گذاری‌های داخلی وخارجی در زمینه تولید ماهیان خاویاری و دیگر گونه‌ها از دیگر فرصت مهم صنعت شیلات در دریای خزر در نظر گرفته می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار