۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷

برگزاری همایش روز ملی خلیج‌فارس بر روی ناو سردار شهید منجزی

همایش روز ملی خلیج‌فارس بر روی ناو سردار شهید منجزی در ساحل بوشهر با حضور فرماندهان نیرو‌های مسلح، مسئولان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس و خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۸۷۷

برگزاری همایش روز ملی خلیج‌فارس بر روی ناو سردار شهید منجزی

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، در این همایش که همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس برگزار شد استاندار بوشهر با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: اهالی رسانه و هنرمندان، نسبت به انعکاس داخلی و خارجی این روز بزرگ اهتمام ورزند تا جهانیان با عظمت خلیج همیشه فارس آشنا شوند.

احمد محمدی‌زاده افزود: یاد و خاطره مجاهدان رشید میهن در مبارزه با استعمارگران انگلیسی و پرتغالی و آمریکایی را گرامی می‌داریم و امیدوارم همواره شاهد موفقیت و سربلندی ایران عزیز و خلیج فارس باشیم.

وی به سابقه مبارزاتی استان بوشهر اشاره و خاطر نشان کرد: بوشهر در طول پنج قرن با استعمارگران جنگیده و نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: ۱۰ اردیبهشت در تاریخ پرافتخار ایران روز بسیار مهم و ماندگاری است که یادآور رشادت و فداکاری ملت سرافراز ایران و فرار و شکست تاریخی اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

وی در ارتباط با مستندات تاریخی نام خلیج فارس نیز گفت: در خصوص نام خلیج فارس، همچنان که اسناد معتبر تاریخی نشان می‌دهد و مورخان بزرگ نیز به این مهم صحه گذاشته‌اند، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده است، درحالی که امروزه برخی از کشور‌های غربی و منطقه‌ای که حتی برخی از آن‌ها سابقه تاسیس آن‌ها به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا یک نام جعلی که فاقد مستندات تاریخی است را برای خلیج فارس بکارگیری کنند که البته سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی همواره اذعان دارند که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: امروز ایران اسلامی قدرت اول و مطلق خلیج فارس است و با دوستی و برادری با کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آبراه راهبردی مراقبت می‌کنند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر بار دشمنان و متجاوزان قصد تعرض به منطقه را داشته‌اند در خلیج فارس با شکست مواجه شده‌اند افزود: دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره فارسی با فرماندهی سردار رزمجو و ذلت و خواری آن‌ها در برابر دیدگان جهانیان، اقتدار کشور را به جهانیان نشان داد.

وی همچنین با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها، اقتدار و قدرتمندی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را به جهانیان نشان داد تصریح کرد: اگر دشمنان در محدوده خلیج فارس، دست از پا خطا کنند، روزگار سخت و تاریکی برایشان رقم می‌خورد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: همایش روز ملی خلیج فارس با کیفیت مطلوبی برگزار شده و انتظار می‌رود در انعکاس و اطلاع‌رسانی این برنامه و نام بزرگ خلیج فارس، رسانه‌ها اهتمام ورزند.

سردار حیدر هنریان‌مجرد با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس این روز را یادآور رشادت مردم ساحل‌نشین و رزمندگان در بیرون راندن استعمارگران و متجاوزان از سرزمین‌های اشغالی در حاشیه خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: خلیج‌فارس همواره در ادوار مختلف تاریخی حماسه‌های بزرگی به خود دیده است و رزمندگان استان بوشهر نقش مهم و اثرگذاری در حفاظت از خلیج‌فارس داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تداوم امنیت خلیج فارس در برنامه‌های مهم نیرو‌های مسلح از جمله نیروی دریایی سپاه قرار دارد، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با رصد شبانه‌روزی تردد و تحرکات خلیج فارس با هرگونه ناامنی و تعرض برخورد قاطع می‌کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر در خلیج فارس دارد، گفت: نیروی دریایی سپاه در عرصه امنیت خلیج‌فارس دارای کارنامه درخشان است که در این راستا چند بار هیمنه آمریکایی‌ها توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس شکسته شد و اکنون با اقتدار تحرکات شناور دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود.

هنریان‌مجرد، با بیان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از قدرت دفاعی، تهاجمی و بازدارندگی بالایی برخوردار هستند، گفت: امروز قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای تمام جهان مشهود است و دیگر خلیج فارس محل جولان دشمنان و متجاوزان از جمله کشور‌های استکبار و استعماری نیست.

استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است

آیت‌الله صفایی‌بوشهری نیز با اشاره به ۵ قرن مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمارگران و متجاوزان به سواحل خلیج فارس خاطرنشان کرد: دشمنان پس از شکست نظامی و تسلط بر خلیج فارس دسیسه تغییر نام آن را مورد توجه قرار دادند تا با اختلاف میان کشور‌های حاشیه خلیج فارس به اهداف خود دست یابند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اسناد و نقشه‌های بین‌المللی خلیج فارس در جهان را موید نام خلیج فارس دانست و تأکید کرد: خلیج فارس دارای هویت ایرانی است و در تمام محاسبات جغرافیای سیاسی جهان نام خلیج فارس مشهود و ثبت شده است.

امام جمعه بوشهر تحرکات تغییر نام خلیج فارس را استعماری برای تسلط و اختلاف میان کشور‌های این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: خلیج فارس در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی از موقعیت مهم و ممتاز در نظام محاسباتی جهان برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خلیج فارس را مهمترین مرکز و راه ترانزیت انرژی هیدروکربنی دانست و بیان کرد: خلیج فارس در عرصه زیست بوم دارای ویژگی ممتاز است.

صفایی‌بوشهری تاریخ مقاومت استان بوشهر را برشمرد و گفت: شکوه قابل توجه جبهه مقاومت در سواحل خلیج فارس استان بوشهر شکل گرفته، چراکه پیشینه تاریخ مقاومت این استان به پنج قرن گذشته می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فرهنگ مقاومت در مردم استان بوشهر نهادینه شده است، تصریح کرد: استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نیرو‌های مسلح مستقر در استان بوشهر در اوج آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارند تصریح کرد: اگر متجاوزان بخواهند در حوزه خلیج فارس به ایران، تعرض کنند رزمندگان استان بوشهر با قدرت با آنان برخورد می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار