۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

افزایش ۴۸ درصدی قرارداد‌های سوخت سبز طی ۴ ماه ۲۰۲۴

قرارداد‌های مربوط به سوخت جایگزین در ارتباط با سفارش ساخت کشتی طی چهار ماه اول ۲۰۲۴ میلادی با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال‌های قبل سیر صعودی یافت.
کد خبر: ۹۸۹۰۸

افزایش ۴۸ درصدی قرارداد‌های سوخت سبز  طی ۴ ماه ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ سوخت آمونیاک، متانول و LNG بیشترین تعداد کشتی‌های در دست ساخت را در بر می‌گیرد. اکثر این کشتی‌ها که در یارد‌های کشتی‌سازی چین و کره جنوبی در دست ساخت می‌باشد، شامل تانکر نفتی از نوع افرا‌مکس است.

بر‌اساس این گزارش آمار پلتفرم ازریابی سوخت ها‌ی جایگزین Alternative Fuel Insight (AFI) حاکی از آن است که سفارش جدید ثبت شده برای کشتی‌های جدید با سوخت متانول ۱۲ قرارداد و با سوخت LNG هفت قرارداد  می‌باشد.

در ادامه گزارش آمده است: تمامی سفارشات مربوط به سوخت متانول مربوط به تانکر‌های نفتی است؛ اگرچه در سال‌های قبل سفارش ساخت تانکر پایین بود، اما در سال جدید با سوخت جایگزین ارقام بالایی به خود اختصاص داده‌اند. در این راستا در بین سفارشات جدید برای کشتی سوخت جایگزین آمونیاک مشاهده می‌شود.  

«جیسون استفاناتوس»، مدیر کربن زدایی جهانی در DNV Maritime گفت: در سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی برای سوخت آمونیاک پنج سفارش و تنها در ماه  آوریل  ۲۰۲۴ میلادی یعنی تنها در یک ماه پنج سفارش برای استفاده از سوخت آمونیاک داده شده است.  

وی گفت: اگرچه راه زیادی در پیش داریم، اما اکوسیستم دریایی با سوخت سبز توسعۀ کامل یافته و آلودگی زیست محیطی کمتر می‌شود، همین موضوع سرمایه گذاری در ساخت کشتی با سوخت جایگزین را بیشتر می‌کند.  

مدیر کربن زدایی موسسه DNV در ادامه گفت: سفارش کشتی با سوخت جایگزین در ماه آوریل با قرارداد جدید مواجه شد که به طور کلی سفارش چهار ماه اول سال جاری میلادی با سوخت جایگزین نسبت به سال قبل ۴۸ درصد بالا رفته است.  

وی در ادامه گفت: متانول همچنان بیشترین تعداد سفارش را در سال ۲۰۲۴ میلادی داشته است.  

وی در پایان گفت: در ماه می‌اولین سفارش سوخت جایگزین به منظور استفاده در چهار کشتی جدید دوگانه سوز LNG و آمونیاک با Hyundai Mipo Dockyard بسته شده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار