۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
وزیر راه وشهرسازی در بازدید بندر امیرآباد:

رشد ۵۵ درصدی ترانزیت در دوماه ابتدایی سال ۱۴۰۳

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه مهم " ایران راه" و راهبرد به کار بستن حداکثر ظرفیت مواصلاتی کشور برای ارائه تسهیلات جهت تردد کالا به مقاصد مختلف ترانزیتی، تاکید کرد: علاوه بر رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا در داخل و سهم قابل توجه آن از مبدأ و مقاصد بنادر شمال و جنوب کشور در سال گذشته، در سال جاری نیز طی دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰3، از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کالا در کشور برخورداریم.
کد خبر: ۹۹۰۴۳

رشد 55 درصدی ترانزیت در دوماه ابتدایی سال 1403

 

به گزارش مانا، مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد، گفت: بندر امیرآباد جایگاه ویژه‌ای در کریدور شمال - جنوب دارد و یکی از اصلی‌ترین مبادی ورودی و خروجی کالا خصوصا کالا‌های اساسی در شمال کشور به  شمار می‌رود که عملکرد تخلیه و بارگیری  ۴.۷ میلیون تنی سال گذشته موید آن است.
عضو کابینه دولت سیزدهم به تخلیه و بارگیری حدود ۹۰۰ هزار تنی بندر امیرآباد در دوماه امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه از سال هم شاهد رشد ۴۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که این آمار روند رو به رشد جریان کالا را در بندر امیراباد نشان می‌دهد.
بذرپاش افزود: در این سفر  چهار پروژه مهم زیر‌ساختی و سرمایه گذاری بخش خصوصی  مثل کارخانه تولید نهاده‌های دامی، مخازن روغن خوراکی، سیستم اطفای حریق و مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا به ارزش ۲۵۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی خاطر نشان کرد در کنار توسعه زیرساخت‌های جاده ای، ریلی و بنادر در کشور، توسعه نرم‌افزاری، تسهیل در تردد کالا، مذاکرات منطقه‌ای و  تعرفه‌های ترجیحی در دستور کار دولت است و مطمئنا در پایان سال ۱۴۰۳ خبر‌های خوب و امیدآفرینی را به سمع و نظر مردم عزیز خواهیم رساند.
بذر پاش در پاسخ به سوالی در مورد اجرای تقاطع هم سطح راه مواصلاتی بندر با راه آهن گفت: دستوراتی را هم به سازمان بنادر و دریانوردی و  هم برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران صادر کردیم که حداکثر ظرف یک ماه آینده این پروژه کار خود را شروع خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار