هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

سهم اقتصاد دریا در کشور کمتر از ۲ درصد است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه دریا یک فرصت مهم در حوزه اشتغال و اقتصاد محسوب می‌شود گفت:  اقتصاد دریا محور مغفول مانده است به گونه‌ای که سهم اقتصاد دریا در کشور کمتر از ۲ درصد است.
کد خبر: ۹۷۹۸۵

سهم اقتصاد دریا در کشور کمتر از ۲ درصد است

به گزارش  خبرنگار مانا از بوشهر احسان بهمیاری با بیان اینکه سهم اقتصاد دریا در کشور ما کمتر از دو درصد است  اظهار داشت: به‌رغم اینکه سال‌هاست نسبت به اهمیت این بخش از اقتصاد صحبت به میان آمده است، ولی تاکنون به خوبی به این بخش از اقتصاد پرداخته نشده است.

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بزرگ و خوبی در زمینه‌های مختلف است که دریا را باید در صدر این ظرفیت‌ها دانست و اقتصاد دریا محور ظرفیتی است که تاکنون به درستی و به صورت ویژه از آن بهره برده نشده و مغفول مانده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند، گفت: ورود به بازار کار بعد از فارغ‌التحصیلی یکی از مهمترین دغدغه‌ها در جامعه به شمار می‌رود به همین دلیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همواره سعی کرده در برنامه‌ریزی‌ها به سمتی حرکت کند که دانشجویان در حین تحصیل توانمند تربیت شوند و مشکلی برای ورود به بازار کار نداشته باشند.  

بهمیاری با بیان اینکه ۷۰ درصد آموزش‌های این دانشگاه، عملی است، افزود: تنها ۳۰ درصد آموزش‌ها به صورت تئوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

سید حمید موسوی مدیرعامل شرکت فنّاوری آب‌های عمیق (DOT) بوشهر از برقراری ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت ابراز خرسندی کرد و گفت: همواره بر تربیت نیروی علمی و توانمند معتقد هستیم و بر این باوریم که ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند در پرورش نیرو‌های علمی و مستعد تأثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار