۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

هند ۴ شرکت روسی را برای واردات نفت تحت پوشش بیمه در‌یایی قرار داد

هند به منظور واردات نفت از روسیه مجوز بیمه دریایی را به چهار شرکت روسی ارائه کرد تا انگیزه مسکو به منظور صادرات نفت بدون در نظر گرفتن تحریم‌های غرب ادامه یابد.
کد خبر: ۹۸۸۴۸

هند ۴ شرکت روسی را برای واردات نفت تحت پوشش بیمه در‌یایی قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: شرکت VSK روسیه، شرکت Sogaz و Alfastrakhovanie PCL  و Ingrosstrakh مستقر در مسکو مجوز بیمه دریایی را از هند برای تردد کشتی‌ها از روسیه به هند و بالعکس تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۵ میلادی ارائه کرد. در این میان اعتبار شرکت بیمه Ingrosstrakh تا مارس ۲۰۲۹ میلادی تمدید شد.  

بر‌اساس این گزارش یک منبع  مطلع هندی که حاضر به معرفی خود نشد به خبر‌گزاری بلومبرگ گفت: پوشش بیمه چهار شرکت روسی توسط کشور‌های غربی پشتیبانی می‌شود.  

در این راستا سقف قیمت ۶۰ دلاری که برای هر بشکه نفت تحریمی روسیه  توسط کشور غربی تعیین شده یکی از اهرم‌هایی است که باعث شده چین و هند علاقمند به خرید نفت روسیه باشند؛ اگرچه در بسیاری مواقع سقف قیمتی ۶۰ دلار رعایت نمی‌شود.

این مقام هندی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات بیمه‌ای به تبعیت مسکو از خریدار‌ان هندی کمک می‌کند یادآور شد: یک چهارم محموله‌های روسیه در ماه مارس به همه مقاصد توسط گروه بیمه بین‌المللی کلوپ P&I در لندن بیمه شده‌اند.

در واقع این کلوپ ۹۰ درصد محموله‌های اقیانوس‌پیما را تحت پوشش قرار داده که  شرکت‌های روسی تسط جزء آنهاست.

مسکو بزرگترین تأمین کنندۀ نفت خام هند است که پس از دوران تحریم بیشترین صادرات را به این کشور و چین انجام داده است. بر‌اساس داده‌های رصد شده سایت بلومبرگ واردات نفت هند از روسیه در ماه آوریل ۱.۷۲ میلیون بشکه در روز است که بالاترین میزان از جولای ۲۰۲۳ میلادی تا کنون است.  

در پایان این گزارش آمده است با بیمه شدن نفتکش‌های روسی توسط هند و با پشتیبانی کشور‌های غربی صدور نفت از مسکو به هند با دور زدن تحریم‌ها و با امنیت کامل انجام می‌شود. اگرچه تاکنون این کار توسط دو کشور کماکان ادامه داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار