روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

کشتی‌های عبوری از دریای سرخ تحت پوشش بیمه خطرات جنگی قرار می‌گیرند

یک شرکت بیمه‌ای انگلیسی برای اولین بار برای کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند با دریافت یک میلیون دلار برای مدت یکسال آنها را تحت پوشش بیمه خطرات جنگی قرار می‌دهد. کشتی‌هایی که در حال حاضر از طریق دریای سرخ تردد می‌کنند می‌توانند از این نوع بیمه خطرات جنگی استفاده کنند‌.
کد خبر: ۹۸۷۷۶

کشتی‌های عبوری از دریای سرخ تحت پوشش بیمه خطرات جنگی قرار می‌گیرند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت marinelink اعلام کرد: برای نخستین بار یک شرکت کارگزاری بیمه به نام  هودن با افزایش حق بیمه، محموله‌های تجاری کشتی‌ها را در دریای سرخ بیمه می‌کند.

این شرکت اعلام کرد: هزینه بیمه سفر ۷ روزه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و غزه به حدود ۱۰۰ هزار دلار افزایش یافته، در این ارتباط کارگزار بیمه هودن مستقر در انگلیس اعلام کرد اولین پوشش بیمه‌ای اختصاصی را برای محافظت از کشتی باری در مناطقی مانند تنگه باب المندب، دریای سرخ و اقیانوس هند با قبول ریسک‌های مربوطه  ابداع کرده و  از مالکان و اپراتور‌ها می‌خواهد نسبت به بیمه کردن کشتی‌ها و محموله‌ها اقدام کنند.

«الیس مورلی» معاون مدیر‌عامل هودن گفت: درگیری در دریای سرخ برای مشتریان محموله‌های ارسالی توسط کشتی‌ها موانع مهمی را ایجاد کرده که متأسفانه برخی از کشتی‌ها فاقد بیمه خطرات جنگی هستند و یا با نرخ‌های ارزان فقط  کشتی را بدون محوله بیمه می‌کنند به همین جهت این شرکت تصمیم گرفت حفاظت از کشتی‌ها و محموله‌های تجاری را در مناطق بحرانی دریای سرخ تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت: مالکان کشتی و اپراتور‌ها می‌توانند به منظور عبور از دریای سرخ کشتی‌ها و محموله‌های خود را تحت پوشش بیمه خطرات جنگی به مدت یکسال برای هر کشتی  با پرداخت ۵۰ میلیون دلار تحت پوشش بیمه  خطرات جنگی در‌آورند.

«مورلی» اضافه کرد: این شرکت با همکاری شرکت بیمه دریایی پیشرو ما‌رکل که یکی از بیمه گران اصلی خطرات جنگی است؛ مشارکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: پوشش محموله‌ها یک گزینه رقابتی برای مشتریانی است که تا کنون پوشش جنگی آن‌ها لغو شده  و نسبت به تمدید آن اقدام نکردند. در‌صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح قرار است پوشش بیمه‌ای برای کشتی‌های در حال تردد از خلیج فارس نیز به کار گرفته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار