۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

صید ماهی مرکب در سواحل بوشهر ممنوع شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صید ماهی مرکب در صیدگاه‌ها و نوار ساحلی استان بوشهر در خلیج‌فارس ممنوع است.
کد خبر: ۹۸۸۳۷

صید ماهی مرکب در سواحل بوشهر ممنوع شد

 

بیژن ساسانی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید ماهی مرکب از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است اظهار داشت: بر‌اساس بررسی‌های میدانی که از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده آبزیان خلیج‌فارس انجام شد و به منظور حفظ ذخایر مولد ماهی مرکب و بازسازی ذخایر و زیستگاه این آبزی، صید ماهی مرکب در سواحل استان بوشهر ممنوع شده است.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه نوار ساحلی خلیج فارس محدوده بنادر دیر و گناوه از مناطق مهم زیست، زاد و ولد و صید ماهی مرکب است افزود: ماهی مرکب معمولاً در اسکله‌های جفره و جلالی بندر بوشهر، بنادر ریگ، گناوه، جزیره شمالی، دیلم، دیر و بردخون تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهی مرکب جنبه صادراتی دارد گفت: هر ساله صید ماهی مرکب در استان بوشهر تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

ساسانی‌پور با بیان اینکه به‌منظور حفظ و پایداری ذخایر ماهی مرکب لازم است صیادان نسبت به جمع‌آوری گرگور‌های خود اقدام کنند از صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر خواست در راستای اجرای هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرای صدور مجوز صید انجام می‌شود و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با متخلفین برخورد خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار