۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹

ظرفیت سازی برای واردات و ذخیره گاز LNG بیش از تقاضا است

تقاضای جهانی LNG درحال حاضر سالانه ۴۰۵ میلیون تُن برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۴۰ میلادی این رقم ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت، این درحالی است که ظرفیت سازی برای واردات و ذخیره این محصول حدود یک میلیارد تُن در سال است به همین جهت کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از این مراکز و مخازن ذخیره برای سایر سوخت‌های سبز هم استفاده شود.
کد خبر: ۹۹۰۹۵

ظرفیت سازی برای واردات و ذخیره گاز LNG بیش از تقاضا است

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ مؤسسه Poten & Partners با انتشار آماری اعلام کرد هم اکنون تقاضا‌ی جهانی LNG، حدود ۴۰۵ میلیون تُن در سال است که تا ۱۶ سال آینده این رقم ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

در ادامه گزارش آمده است ظرفیت‌سازی برای واردات LNG در سراسر جهان برای ۱۸۰ پایانه این نوع انرژی به یک میلیارد تُن در سال رسیده است به همین جهت  جهان برای جابه‌جایی این نوع انرژی به واردات بیشتری  نیازمند است.  

در ادامه گزارش آمده است در کنار مصرف سوخت LNG، سوخت هیدروژن نیز با استقبال جامعه جهانی روبه‌رواست و مخازن ذخیره آن در حال حاضر در سنگاپور در حال احداث است.  

در ادامه گزارش آمده است براساس بررسی‌های مؤسسه Poten & Partners پایانه‌های وارداتی LNG می‌توانند برای سوخت هیدروژن مایع و آمونیاک نیز قابل استفاده  باشند. در واقع به جای ساخت پایانه‌های جدید با هزینه‌های سرسام آور می‌توان از پایانه‌های ال ان جی برای سایر سوخت‌های پاک نیز استفاده کرد.

تجزیه و تحلیل مؤسسه Poten & Partners نشان می‌دهد استفاده از ترمینال‌های جدید LNG برای سوخت آمونیاک و هیدروژن باعث صرفه‌جویی در هزینه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار می‌شود.

در حال حاضر تعدادی از پایانه‌های LNG برای استفاده سوخت هیدروژن طراحی و برنامه ریزی شده است. بدین ترتیب برای ذخیره سازی و صادرات آمونیاک و هیدروژن می‌توان از ترمینال LNG استفاده کرد.  

در ادامه گزارش آمده است با توجه به احداث ترمینال و مخازن ذخیره سوخت برای LNG، احداث شدن ترمینال‌های جدید با توجه به خالی بودن مخازن LNG برای صاحبان کسب و کار آمونیاک و هیدروژن صرفه جویی خاصی را عاید خواهد کرد.  

این تحلیلگر معتقد است گاز LPG را نمی‌توان در مخازن و ترمینال LNG ذخیره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار