هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵

چشم انداز بازار حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۴

علی‌رغم تأثیر‌ی که وضعیت بحران دریای سرخ بر حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی گذاشته است، اما صنعت کشتیرانی کانتینری با تحویل کشتی‌های جدید، افزایش تقاضا و همچنین پایین بودن میزان اسکراپ کشتی‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی به رشد خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۹۸۶۴۵

چشم انداز بازار حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۴


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه بیمکو در تحلیلی با رصد فعالیت‌های صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماه سال ۲۰۲۴ میلادی پیش‌بینی کرده است در نیمه دوم پس از عادی شدن مسیر‌ها به خصوص کانال سوئز  ناوگان کشتی‌های کانتینری ۹.۵ درصد رشد کند.

در این گزارش آمده است اگرچه توازن عرضه و تقاضای کشتی در سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی به هم خورد، اما ارزیابی کارشناسان این مؤسسه بر آن است توازن عرضه و تقاضا در ادامه سال جاری میلادی تقویت شود.

 در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در پی بحران دریای سرخ، تشدید در تعادل عرضه و تقاضا وجود خواهد داشت.

در ادامه آمده است با توجه به اینکه ۸۰۰ کشتی کانتینری هم اکنون در کارخانجات کشتی سازی جهان در دست ساخت می‌باشند رشد ناوگان کانتینری در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۹.۵ درصد و در سال ۲۰۲۵ میلادی، ۴.۹ درصد رشد خواهد کرد که در مجموع بیش از ۱۴ درصد خواهد بود. اما در سال جدید به سفارشات کشتی زیاد اضافه نخواهد شد چرا‌که با تحویل ۸۰۰ کشتی ظرفیت ناوگان کانتینری تکمیل خواهد شد.

کارشناسان بیمکو در ادامه تخمین می‌زنند بازیافت کشتی‌های کانتینری برای دو سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی جمعاً ۷۲۰ هزار teu باشد؛ زیرا بحران دریای سرخ به احتمال زیاد بازیافت کشتی را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به تأخیر می‌اندازد، اما فراموش نکنیم تحویل کشتی‌های جدید در سال ۲۰۲۴ میلادی به رکورد جدیدی دست خواهد یافت، زیرا در سال ۲۰۲۳ تعداد سفارشات کشتی‌ها بیشتر بود.

در پایان این گزارش آمده است بحران دریای سرخ بر میانگین سرعت دریانوردی تأثیر خود را  گذاشته و سرعت دریانوردی تحت تأثیر این بحران قرار خواهد گرفت و میانگین سرعت کشتی‌ها نسبت به سال گذشته با توجه به دوری مسیر از دریای سرخ ۴ درصد بالاتر می‌رود.

در این راستا کشتی‌ها تأخیر خود را خواهند داشت، اما عرضه نسبت به تقاضا بیشتر  و ۹.۱ درصد خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار