هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
معاون فنی سَپید خبر داد:

تجهیز اکثر شناور‌های سَپید به سیستم جدید آب توازن

معاون فنی شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا (سَپید) گفت: با وجود محدودیت‌های تحریمی ۹۰ درصد تعمیرات سفری شناور‌های شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا در داخل کشور انجام شد.
کد خبر: ۹۸۵۶۱

 

تجهیز اکثر شناور‌های سَپید به سیستم جدید آب توازن

به گزارش مانا، محمد حسن زاده  ضمن ارزیابی اقدامات این معاونت طی دو سال اخیر، تاکید کرد: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم تا ۹۰ درصد از تعمیرات سفری و نرمال شناور‌های این شرکت در داخل کشور و با بهره‌گیری از توان داخلی انجام شده است.

وی در تشریح آخرین وضعیت تعمیرات ادواری شناور‌های شرکت سَپید، گفت: طبق الزامات قانونی، تعمیرات ادواری شناور‌ها در بازه زمانی دو سال و نیم تا پنج سال انجام می‌شود، بر این اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰ فروند شناور شرکت سَپید نیاز به تعمیرات ادواری داشتند که از این تعداد، تعمیرات ۱۶ شناور انجام شده است و مابقی در نوبت اعزام برای تعمیرات قرار دارند.

حسن زاده با تاکید بر استفاده از توان داخل در تعمیرات ادواری شناور‌ها تصریح کرد: هدف و تلاش ما کمک به رشد و شکوفایی صنایع داخل کشور و استفاده از توانمندی متخصصان داخلی است لذا تعمیرات ادواری ۶ فروند شناور از مجموع شناور‌ها فوق به شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز سفارش داده شد.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از الزامات قانونی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) نصب دستگاه جدید پالایش آب‌توازن روی شناور‌ها است، خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز طی سال جاری ۸۰ درصد شناور‌های سوپرامکس و پانامکس شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا (سَپید) مجهز به سیستم آب توازن شدند و مابقی شناور‌ها نیز طی سال آینده به این سیستم تجهیز می‌شوند.

معاون فنی شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا (سَپید) در خصوص تهیه و تدارک ملزومات سفری شناور‌ها در سال جاری، افزود: همانند سال قبل به جز موارد ضروری، کلیه ملزومات مورد نیاز تعمیرات سفری شناور‌های ناوگان سَپید از داخل کشور و از تولیدکنندگان داخلی تامین شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه نوسازی ناوگان این شرکت، تصریح کرد: پیرو تاکیدات مدیریت ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نوسازی شناور‌های این شرکت در دستور کار این گروه و شرکت سَپید قرار دارد و در راستای حمایت از ساخت شناور در داخل، ساخت دو فروند شناور فله بر ۴۰ هزار تنی به مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران «ایزوایکو» سفارش شده است.

به گفته حسن زاده طبق سند راهبردی شرکت سَپید و با توجه به بالارفتن میانگین سنی شناورها، با هماهنگی معاونت توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برنامه نوسازی ناوگان شامل خرید و ساخت شناور‌های جدید در دستور کار است و ادامه می‌یابد همچنین با ورود شناور‌های نو به چرخه عملیات بازرگانی این شرکت، روند از رده خارج شدن شناور‌های کهنه نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به قانون تعمیر و نگهداری مدون شناور‌ها در صنعت کشتیرانی گفت: به طور معمول هر مهندس ناظر نظارت بر حداکثر سه شناور را بر عهده دارد، اما مهندسان ناظر شرکت سفیران پیام دریا هم اکنون به طور میانگین نظارت بر ۵ شناور را انجام می‌دهند که این امر حاصل تلاش شبانه روزی مهندسان فنی این شرکت جهت نگهداری بهتر و ایمن‌تر شنارو‌ها است.

معاون فنی شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا (سَپید) همچنین افزود: با وجود تحریم‌ها و محدودیت در تامین قطعات، با همت و کوشش متخصصان فنی شناور‌ها و نظارت رسیدگی سریع به موقع، طی روندی کاهشی در دو سال اخیر شاهد کاهش off hire شدن شناور‌ها (خارج شدن شناور از چرخه عملیات) بودیم.

وی از ثبات و حتی روند کاهشی هزینه‌های فنی طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در شرکت سفیران پیام دریا (سَپید) نیز خبر داد و اظهار کرد: علی‌رغم افزایش هزینه‌های تعویض قطعات و تعمیرات، این معاونت موفق شد با مدیریت هزینه، هزینه‌های فنی شناور‌ها را تا حد امکان کاهش دهد.

حسن‌زاده در پایان تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمامی شناور‌های شرکت سَپید و ماشینری آن‌ها شامل رادار، نرم افزار‌ها و غیره، حسب آخرین الزامات قانونی به روزرسانی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار