روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
با اختصاص ۲.۵ میلیارد دلار صورت گرفت؛

حمایت کره جنوبی از ناوگان کانتینری کوچک

دولت کره جنوبی به منظور حمایت از افزایش ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینری کوچک مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار اختصاص داد.
کد خبر: ۹۸۸۱۲

حمایت کره جنوبی از ناوگان کانتینری کوچک

به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت کانتینر نیوز اعلام کرد: در حال حاضر ناوگان حمل‌و‌نقل کانتینری کوچک کره جنوبی که کشتی‌های آن‌ها از ظرفیت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ teu برخوردار می‌باشند توسط پنج شرکت کوچک کانتینری اداره می‌شوند.  

بر‌اساس اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی منتشر شده به منظور افزایش رقابت در بخش شرکت‌های کانتینری درونِ آسیا‌یی حمایت‌های لازم از سوی دولت برای تشدید رقابت انجام می‌شود، این حمایت لازم از آنجا صورت می‌گیرد که شرکت تجاری اقیانوس کره (KOBC) اوراق قرضه صادر کرده تا توسط شرکت‌های کشتیرانی خریداری شود که در نهایت از منابع ملی به منظور ساخت و راه اندازی کشتی کوچک کانتینری استفاده شود.  

در این میان بانک توسعه کره جنوبی (KDB) و KOBC درصد مشخصی از منابع ۲.۵ میلیارد دلاری را در اختیار شرکت‌های کشتیرانی کانتینری  به صورت وام قرار خواهد داد.  

در ادامه این گزارش آمده است بر‌اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره گمرکات کره حجم کانتینر‌های حمل شده بین کره جنوبی و کشور‌های عضو ASEAN در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی، با ۱۴ درصد افزایش به بیش از یک میلیون teu رسیده است، اگر چنین روندی بهبود یابد انتظار می‌رود که تجارت کانتینری کره جنوبی و کشور‌های ASEAN در سال ۲۰۲۴ میلادی با عبور از چهار میلیون teu، حدود  ۵۲ درصد نسبت به ۱۰ سال قبل بالاتر برود.

استراتژی دولت کره جنوبی که توسط رئیس جمهور این کشور «یون سوک یول» به منظور تقویت ناوگان کشتیرانی کانتینری کره جنوبی تعیین می‌شود و هدف افزایش دو میلیون teu کانتینر ناوگان کشتیرانی کانتینری تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

در پایان این گزارش آمده است که در ۱۵ آوریل سال جاری شرکت HMM کره جنوبی اعلام کرد استراتژی خود را برای افزایش ناوگان این شرکت از ۱.۲ میلیون TEU به ۱.۵ میلیون TEU  تا سال ۲۰۲۶ میلادی مشخص کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار