هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

صادرات ۹.۹ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از ۹.۹ میلیارد دلار کالا و محصولات تولیدی از استان خبر داد و گفت: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی، سبزیجات و صیفی‌جات از جمله محموله صادراتی است.
کد خبر: ۹۸۵۸۵

صادرات ۹.۹ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر

مهدی صفوی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صادرات ۲۷ میلیون و ۹۶۵ تن کالا از استان بوشهر در ۱۱ ماه امسال اظهار داشت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی ارزش این محموله‌های صادراتی با احتساب میعانات گازی را ۹ میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار دانست و بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی ساختمانی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان را مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر دانست.

صفوی صادرات کالا بدون میعانات گازی را ۲۷ میلیون و ۷۰۶ هزار تن به ارزش ۹ میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش واردات نیز در ۱۱ ماهه سال جاری ۶۱۹ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۶ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۷ درصد افزایش دارد.

وی افزود: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودرو‌های سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع لاستیک، موز، انواع بلندگو، الکتروموتور و جرثقیل مستعمل بوده است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیشترین حجم کالا‌های وارداتی به گمرکات است مربوط به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، هند، روسیه، جمهوری کره، سریلانکا، ژاپن، کانادا و ویتنام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار