روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

آتش گرفتن یک کشتی مسافربری در سواحل تایلند

یک کشتی مسافربری با بیش از یکصد مسافر، صبح پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه در سواحل جنوبی تایلند آتش گرفت.
کد خبر: ۹۸۶۷۰

آتش گرفتن یک کشتی مسافربری در سواحل تایلند

به گزارش مانا به نقل از اخبار تایلند، یک کشتی مسافربری حامل  تقریباً ۱۰۰ نفر، از جمله گردشگران خارجی صبح روز پنجشنبه (۴ آوریل) در جزیره تائو در استان سورات تانی آتش گرفت. همه مسافران و خدمه نجات یافتند و هیچ تلفات جانی  گزارش نشده است.

چوکچای سوتیمک، رئیس جزیره تائو گفت، آتش سوزی در کشتی به نام کو جاروئن ۲، که در مسیر سورات تانی، جزیره تائو فعالیت می‌کند در حدود دو تا سه مایلی جزیره پنگان رخ داد. این حادثه حوالی ساعت ۷ صبح گزارش شده است.

این کشتی مسافربری که حامل ۹۷ مسافر تایلندی و خارجی، ۱۱ خدمه و بار بود، حدود ساعت ۱۱ شب چهارشنبه، سورات تانی را به سمت جزیره تائو ترک کرد. با نزدیک شدن کشتی به اسکله مقصد، آتش سوزی در موتورخانه رخ داد.

پس از هشدار به مسافران، خدمه کشتی بلافاصله قایق‌های اطراف جزیره را برای نجات مسافران فراخواندند. بنا به گزارش‌ها برخی از مسافران به دلیل خفگی دچار تنگی نفس شدند.  

کریتپت چایچوای رئیس سازمان دریایی گفت: مسئولین ساعت ۶:۴۵ صبح از این حادثه مطلع شدند، زمانی که کشتی در  حدود ۲ مایلی دریا، نزدیک خلیج چالوک بان کائو قرار داشت.  

با کمک قایق‌های اعزامی همه مسافران به سلامت نجات یافته و آتش سوزی در ساعت ۸:۲۰ صبح مهار شد.

رئیس سازمان دریایی تایلند گفت که کشتی آتش گرفته بر اساس گزارش‌ها حامل ۹۰ مسافر و ۸ خدمه بود، هر چند پلیس ادعا کرد ک ه ۹۷ مسافر و ۱۱ خدمه در این کشتی بودند.  

وی افزود: یک هیئت حقیقت یاب برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار