۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تا جمعه متلاطم است/محدویت‌های سفر‌های دریایی اعمال شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان با هشدار وضعیت نارنجی در آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس گفت: آب‌های این مناطق تا جمعه متلاطم و مواج است.
کد خبر: ۹۸۷۰۹

آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تا جمعه متلاطم است/محدویت‌های سفر‌های دریایی اعمال شود


محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی، نوار ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلج فارس به علت وزش باد‌های با سرعت بالا و نفوذ سامانه بارشی توفانی و ناپایدار است.
وی گفت: سفر‌های دریایی در روز‌های پیشِ رو، خطرآفرین است از این رو به ملوانان و صیادان منطقه، قایق‌های گردشگری توصیه می‌شود فعالیت خود را برای پیشگیری از حوادث احتمالی محدود کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر نیز متلاطم است و احتمال واژگونی قایق‌های ماهیگیری، تاسیسات ساحلی و فراساحلی و پاره شده تور‌های صیادی وجود دارد.
سبزه زاری از عموم صیادان و ملوانان خوزستانی خواست اطلاعات مربوط به تغییرات جوی را به صورت برخط از پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی خوزستان دریافت کنند.
به گفته وی هوای اغلب مناطق ساحلی خوزستان در روز‌های پیش رو همراه با بارش‌های پراکنده، غبار محلی و تندباد لحظه‌ای خواهد بود.
سبزه زاری افزود: به علت شرایط خاص جوی در روز‌های آینده، احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های ماهشهر و آبادان وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار