۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

امدادرسانی به ۴۲ شناور در سواحل بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به ۴۲ شناور مضطر و نجات ۱۷۲ دریانورد در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۲۳

امدادرسانی به ۴۲ شناور در سواحل بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مراکز جستجو و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در نوار ساحلی استان  بوشهر دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش‌سوزی شناور بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموعه شناور‌های مواجه با شرایط مضطر موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

شکیبی نسب ادامه داد: در سال یاد شده بنادر عسلویه و دیّر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور‌های ناجی همچنین به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی نسب با اشاره به فوت دو نفر به دلیل غرق‌شدگی در سواحل استان بوشهر، ادامه داد: براساس بررسی انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در اسرع وقت خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیّر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار