شاخص شادی دریانوردان از ۶.۳۶ درصد سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ میلادی به ۶.۹۴ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی رسید.
قراردادهای مربوط به سوخت جایگزین در ارتباط با سفارش ساخت کشتی طی چهار ماه اول ۲۰۲۴ میلادی با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سالهای قبل سیر صعودی یافت.
نیروهای مسلح یمن در همبستگی با مردم فلسطین در جنگ غزه، از اواسط نوامبر، کشتیهای مرتبط با شرکتهای اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف حمله قرار داده اند.
پیشرانهای بادی با عنوان Brunvoll به عنوان یک سیستم محرکه تولید انرژی الکتریکی و کمک به صرفهجویی در سوخت بر روی کشتیهای کروز مسافری نصب میشود.
خط کشتیرانی مرسک که در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ درآمدی حدود یک میلیارد دلار داشت و در پایان این سال با عمکرد منفی و زیان مواجه شد در سه ماه ۲۰۲۴ با درآمد حدود ۶ میلیارد دلاری روبهرو شد.
حضور پررنگ گروه کشتیرانی در ششمین IRAN EXPO:
ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴) پس از پنج روز برگزاری به کار خود پایان داد.
خط کشتیرانی MSC در پایان آوریل ۲۰۲۴ میلادی با ۱۹.۸ درصد رشد در صدر ۱۰۰ شرکت کانتینری جهان قرار گرفت در این میان مرسک که با سعی و تلاش در نظر داشت از این شرکت پیشی گیرد با ۱۴.۵ درصد افزایش فعالیت در رتبه دوم مواجه شد.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران؛
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: به عنوان تشکل تشکلهای صادراتی در اتاق بازرگانی ایران، در راستای تقویت ارتباطات بازرگانان و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تلاش خواهیم کرد.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی:
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خطوط منظم کشتیرانی به شرق و شمال آفریقا در حال فعالیت مستمر هستند و ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز همسو با سیاستهای کلی کشور برای توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی، آماده توسعه خطوط و ناوگان حمل بار صادراتی به مقصد کشورهای آفریقایی است.
حجم تجارت کانتینری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی با رشد قوی مواجه شده و شاخص استراتژی بینالمللی دریایی MSI به بالاترین سطح خود در سه ماه ۲۰۲۴ میلادی یعنی ۱۱۳.۰۵ واحد رسید.
مقررات جدید کنوانسیون مدیریت آب بالاست (BWM) از ۸ سپتامبر ۲۰۲۴ قرار است اجرایی شود. در این میان براساس ارزیابی انجمن ردهبندی جهانی (IACS) احتمال دارد که بسیاری کشتیها نتوانند خود را با قوانین و مقررات جدید آب توازن کمک کنند به همین جهت احتمال دارد تاریخ اجرای آن به مدت ۶ ماه تمدید شود.
براساس امضای توافقنامه بین گروه ویلهلمسن نروژ ، شرکت حملونقل AD Ports Group امارات و شرکت سرمایه گذاری Inveco LLC گرجستان بندر خشک تفلیس که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی عملیاتی میشود، به عنوان یک مرکز لجستیک محور در امتداد کریدور میانه بین آسیا و اروپا فعالیت خواهد کرد.