۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

طرح آمریکا برای جلوگیری از تولید انحصاری کانتینر‌های یخچالی توسط چین

آمریکا در صدد است تولید انواع کانتینر ها‌ی یخچالی را از انحصار چین خارج کرده و تولید آن را به کشور‌های دیگر واگذار کند، اما کارشناسان می‌گویند این طرح آمریکایی‌ها به شکست منجر می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۶۷

طرح آمریکا برای جلوگیری از تولید انحصاری کانتینر‌های یخچالی توسط چین


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت Loadstar طی گزارشی نوشت: در حالیکه تحقیقات مربوط به نگرانی آمریکا از امنیت سایبری درباره جرثقیل‌های ساخت چین ادامه دارد و این کشور نتوانسته هنوز ادعای خود را به اثبات برساند؛ آمریکا در صدد خارج کردن ساخت کانتینر‌های یخچالی از انحصار چین است. در این میان خوش‌بینی و دیدگاه مثبت کمتر وجود دارد.

«باب ساپیو»، مدیر اجرایی  شرکت کارگزاری SeaCube Container Leasing با مرکزیت آمریکا که در زمینه خرید و فروش کانتینر‌های یخچالی فعالیت می‌کند، در این باره گفت: در حال بررسی انتقال تولید کانتینر‌های یخچالی از چین به خارج از آن کشور هستیم، اما مطمئن نیستیم این کار نتیجه بخش باشد.

وی گفت: برخی ماشین آلات و تجهیزات مربوط به کانتینر یخچالی در ایرلند، آمریکا و ژاپن تولید می‌شوند، اما همگی در مرحله آخر تولید در اختیار چین هستند به همین جهت در صدد هستیم از شرکت‌های لیزینگ و خطوط کشتیرانی و سایر ذی‌نفعان بخواهیم نسبت به خارج شدن ساخت کانتینر یخچالی از انحصار چین با ما همفکری و همکاری کنند.  

به گفته وی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی تصمیم گرفت در شیلی  مرکز تولید کانتینر یخچالی را راه‌اندازی کند، اما پس از سه سال این مرکز تعطیل شد به همین جهت هزینه تأمین مواد خام برای کانتینر یخچالی به آسانی مقدور نیست؛ زیرا چین تأسیسات کانتینر یخچالی را در شهر بندری چینگدائو ادغام کرده و از سال ۱۹۹۸ میلادی تا‌‍کنون بی‌وقفه به تولید آن ادامه می‌دهد.

در این گزارش آمده زمانی‌که موضوع خارج شدن  ساخت کانتینر یخچالی از چین را با استفاده کنندگان مطرح کردیم آن‌ها نگران سرمایه‌گذاری‌های صد‌ها میلیون دلاری در خطوط تولید چین هستند به همین جهت بعید است این طرح آمریکا به نتیجه جدی برسد.  

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه وزارت بازرگانی چین از تولید کانتینر یخچالی در این کشور با یارانه‌های انبوهی که در اختیار کارخانجات قرار می‌دهد، به شدت حمایت می‌کند به همین جهت به نظر می‌رسد در نهایت این طرح به شکست منجر شود و چین نیز به این آسانی فنّاوری ساخت این قبیل کانتینر‌ها را در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار