۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر تا ۱۰ فروردین

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش سرعت وزش باد تا ۵۰ کیلومتر در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج خلیج فارس، هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر تا ۱۰ فروردین صادر شده است.
کد خبر: ۹۸۶۳۸

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر تا ۱۰ فروردین

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: تا ۱۰ فروردین خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر مواج و متلاطم است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت در استان بوشهر گفت: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریای خلیج فارس تا ۲.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً شمال غربی گاهی غربی دانست و خاطر نشان کرد: ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات تا ۲۵۰ سانتیمتر افزایش یافته است.

شکوهی‌پور از  اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و افزود: خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران در این شرایط جوی وجود دارد.

وی با تأکید بر خودداری از تردد‌های دریایی از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فرا ساحل استان بوشهر گفت: از شنا در نوار ساحلی استان بوشهر پرهیز شود، چون احتمال غرق شدن وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار