روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

نجات کودک خردسال توسط تیم امداد و نجات دریایی بندر امام

رئیس اداره حفاظت و امینی دریایی بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: یک کودک چهار ساله که در اثر بی‌احتیاطی در ساحل در معرض خطر غرق‌شدگی قرار گرفته بود، با تلاش تیم امداد و نجات دریایی بندر امام خمینی از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۹۸۶۷۳

نجات کودک خردسال توسط تیم امداد و نجات دریایی بندر امام


به گزارش خبرنگار مانا، محمد خسروی در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های مجاز دریایی در پارک ساحلی بندر امام خمینی و مجیدیه ماهشهر به منظور ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی در ایام تعطیلات نوروزی، افزود: بر اثر غفلت والدین این کودک خردسال هنگام شنا وارد قسمت عمیق ساحل شده بود که با هوشیاری و عکس‌العمل به موقع ناجیان غریق این کودک از زیر آب بیرون کشیده شد.
وی در ادامه بیان کرد: دو نفر از ناجیان غریق پس از خارج کردن این کودک از قسمت عمیق آب، عملیات احیا را به منظور باز کردن راه‌های تنفس انجام دادند و خطر مرگ بر اثر غرق شدگی را دفع کردند.
خسروی ضمن توصیه به گردشگران در خصوص رعایت الزامات و اصول ایمنی هنگام حضور در ساحل و دریا گفت: شماره تلفن ۱۵۵۰ از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی واحد امداد و نجات دریایی در هنگام وقوع سوانح دریایی است.  
به گزارش مانا، استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های دریایی در پارک ساحلی بندرامام خمینی و مجیدیه ماهشهر به تعداد ۹۱ ناظر و همچنین استقرار هفت فروند شناو ناجی و هفت فروند شناور همیار ناجی، نیرو‌های ناجیان غریق اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تمام مدت فعالیت قایق‌های تفریحی در محل‌های گردشگری دریایی مجاز و توزیع  ۱۵۰۰ جلیقه و حلقه نجات بین قایق‌های گردشگری دریایی از اهم این اقدامات برای ارتقاء ایمنی گردشگاه‌های دریایی در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار