روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

رشد ۴۸ درصدی تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد در اولین ماه سال

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد سال جدید را با تخلیه و بارگیری بیش از ۴۸۵ هزار تن کالا و رشد ۴۸ درصدی، نسبت به مدت مشابه سال قبل، آغاز کرد.
کد خبر: ۹۸۸۰۵

رشد ۴۸ درصدی تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد در اولین ماه سال

به گزارش مانا، محمد علی موسی پور گرجی، مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در این باره اظهار کرد: در اولین ماه سال جدید، با ثبت رکورد ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه وبارگیری انواع کالا و رکورد تخلیه و بارگیری روزانه به میزان ۲۴ هزار و ۷۶۷ تن، عملکرد این بندر رشد ۴۸ درصدی، نسبت به فروردین ماه سال گذشته داشته است.

موسی پور گرجی با بیان اینکه فعالیت‌های هر بندر با میزان تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها سنجیده می‌شود، افزود: بندر امیرآباد با برخورداری سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شمال ایران و با داشتن زیر ساخت‌های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، بر مدار توسعه قرار دارد.

وی با اشاره به هدف گذاری جذب سرمایه گذاری‌های متنوع در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی، تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، میزان تردد شناور‌ها و همچنین روند تخلیه و بارگیری کالا در حوزه‌های صادرات و واردات و در زمینه ترانزیت، رو به رشد و توسعه خواهد بود.

بندر امیرآباد با داشتن اراضی وسیع ۱۰۶۰ هکتاری به عنوان اولین بندر نسل سوم کشور و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر شناخته می‌شود و سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه تولیدی و خدماتی از جمله کاغذ، فولاد، MDF  و نگهداری و انبارش کالا‌های اساسی خصوصاً غلات و روغن خوراکی احداث و به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار