۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

بهره برداری از سامانه آشکارساز کانتینری در گمرک چابهار

دومین سامانه آشکار ساز (ایکس ری) کامیونی در سیستان‌وبلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر اقتصاد و رئیس گمرک ایران در گمرک چابهار به بهره برداری رسید .
کد خبر: ۹۸۴۰۰

 

بهره برداری از سامانه آشکارساز کانتینری در گمرک چابهار

به گزارش مانا، فرماندار چابهار گفت: سامانه آشکارساز کانتینری با سرمایه‌گذاری۱۴۰ میلیارد تومان بخش خصوصی باهدف تسهیل بخشی صادرات، واردات و توسعه ترانزیت در گمرک چابهار به بهره برداری رسیده است.

جواد سپاهی ادامه داد: شفاف‌سازی فرایند نظارتی و حذف عنصر انسانی در نظارت و کاهش اعمال فردی یکی دیگر از دستاورد‌های این سامانه است.
وی ادامه داد: باتوجه به موقعیت چابهار وحجم کالا‌های وارداتی و صادراتی نیاز بود این سامانه جانمایی و امروز به بهره برداری برسد.
 ترشابی معاون اداره کل گمرک چابهار هم گفت: شرکت سازنده این سامانه شرکت دانش بنیان پرتوسازان سلامت سپاهان است که تمامی قطعات تولیدی داخلی است.
معاون اداره کل گمرک چابهار افزود: این سامانه در عرض سه هزار متر مربعی با سالن اسکن تصویری هزار متر‌مربع و ساختمان اداری ۳۰۰متر مربع با ظرفیت اسکن کامیونی هر ساعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ کامیونی را دارا است.
ترشابی خاطرنشان کرد: کاهش قاچاق کالا با تسریع و تسهیل از طریق هوشمند سازی فرایند بازرسی یکی دیگر از مزایای این سامانه در امر خدمات رسانی است.
وی کاهش هزینه‌های مالی و زمانی رانندگان ناوگان، کاهش بازرسی‌های غیر‌هوشمندانه و در نهایت کاهش تراکم و ترافیک کامیون‌ها را از محاسن دیگر این سامانه عنوان کرد و گفت: با استقرار این سامانه فرایند انجام بازرسی هر خودرو ناوگان سنگین حدود ۴۰ ثانیه است و خسارت‌های وارده به بار به صفر درصد می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار