روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

ورود بالغ بر ۲ میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه از رودخانه‌ها و سد‌ها

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: علاوه بر ورودی آب سدکانی سیب، انتظار می‌رود منابع ورودی به دریاچه از سایر منابع آبی سالانه بالغ بر یک و نیم میلیارد مترمکعب باشد.
کد خبر: ۹۸۴۴۳

ورود بالغ بر ۲ میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه از رودخانه‌ها و سد‌ها


آرزو اشرفی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به بارش‌های قابل توجه و مطلوب امسال انتظار می‌رود آبگیری از محل رودخانه‌های طبیعی ورودی به دریاچه به حداکثر میزان خود برسد.

مدیر‌کل دفتر حفاظت و احیای تالاب سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نیاز آبی زیست محیطی سالانه دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است، گفت: امید می‌رود این نیاز آبی به زودی تامین شود.

وی گفت: علاوه بر ورودی آب سد کانی سیب به دریاچه که ۶۲۳ میلیون متر مکعب برآورد شده، انتظار می‌رود منابع ورودی به دریاچه از سایر منابع آبی سالانه بالغ بر یک و نیم میلیارد مترمکعب باشد که این میزان با احتساب سد کانی سیب بالغ بر دو میلیارد متر مکعب خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: تداوم ورودی منابع آبی سد‌ها و رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه با مدیریت مناسب، جلوگیری از برداشت‌های غیر‌مجاز و رعایت الگوی کشت حوزه آبخیز منطقه باعث می‌شود که وضعیت زیست محیطی دریاچه ارومیه بهبود یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار