۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

بررسی شبانه روزی گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: فعالیت شبانه روزی گمرکات با هدف افزایش حجم تجارت بررسی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۷۶

بررسی شبانه روزی گمرکات خوزستان

بهروز قره بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: شبانه‌روزی کردن فعالیت گمرکات خوزستان نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است؛ از جمله این زیرساخت‌ها تأمین فضا، روشنایی، امکانات رفاهی، تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری، سیستم کنترل و دوربین مدار بسته می‌باشد.
وی گفت: نیروی مورد نیاز برای فعالیت شبانه‌روزی گمرکات باید تأمین شود، اگر تفاهم‌نامه‌ای امضا و زیرساخت‌ها تأمین شوند باید از گمرک ایران به صورت مکتوب تقاضای نیرو شود.
ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به اینکه در صورت شبانه روزی شدن گمرکات، امکان افزایش صادرات کالا‌های غیرنفتی به عراق فراهم خواهد شد، افزود: فعالیت شبانه روزی گمرکات، حجم تجارت و اشتغال در مناطق ساحلی خوزستان را افزایش خواهد داد.
وی گفت: هم اکنون وقت کاری گمرکات خوزستان تا ساعت ۱۵ است و صادرکنندگان کالا باید تشریفات گمرکی را قبل از این ساعت انجام دهد.
قره بیگی با اشاره به اینکه بخش مهمی از صادرات کالا از گمرکات خوزستان به عراق انجام می‌شود افزود:عراق نیز از شبانه روزی شدن گمرکات و افزایش مبادلات تجاری استقبال می‌کند.  
قره بیگی به برگشت ارز حاصل از صادرات از گمرکات خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: ارزش کالا‌های صادراتی باید بررسی شود تا مشکلاتی در آینده پیش نیاید که موجب تخلف و تضعیف حقوق دولت شود.
وی گفت: هم اکنون تردد گردشگران دو کشور ایران و عراق به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
ناظر گمرکات خوزستان در خصوص راه‌اندازی ایکس‌ری کامیونی در گمرک چذابه نیز گفت: برای کل گمرکات استان درخواست ایکس‌ری کامیونی شده؛ دستگاه در حال حاضر برای گمرک خرمشهر و چذابه قطعی و جانمایی شده و قرار است توسط بخش خصوصی واگذار شود که امیدواریم با پیگیری استانداری بتوانیم این دستگاه را در  دو گمرک  نیز راه‌اندازی کنیم.
قره بیگی ضرورت وحدت رویه در گمرکات خوزستان را یکی از الزامات توسعه صادرات بیان و در خصوص هماهنگی گمرکات ایران و عراق نیز گفت: نیاز است ملاقات‌های مرزی تقویت شوند تا موانع احتمالی در صادرات کالا به عراق برطرف شود.
در استان خوزستان چهار اداره کل اهواز، خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی فعال هستند.
گمرکات خوزستان به لحاظ وزن کالا‌های صادراتی در رتبه دوم کشوری قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار