روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

تولید فنّاوری جدید با هوش مصنوعی برای نظارت لحظه‌ای بر عملکرد کشتی

فنّاور‌ی جدید‌ی به منظور یکپارچه کردن داده‌های عملکرد کشتی با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده که وظیفه کنترل و نظارت بر مصرف سوخت، میزان انتشار co۲ و عملکرد بدنه و موتور کشتی‌ها را در هر زمان و لحظه بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۸۵۴۳

تولید فنّاوری جدید با هوش مصنوعی برای نظارت لحظه‌ای بر عملکرد کشتی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت portnews؛ شرکت Deep Sea Technologies پلتفرم جدیدی با نام "Cassandra" طراحی و تولید کرده که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی کنترل تمامی داده‌های عملکرد کشتی را به صورت لحظه‌ای انجام دهد.  

در این گزارش آمده است این پلتفرم که تائیدیه مؤسسه ClassNK را دریافت کرده است تحول جدیدی در نظارت بر شاخص‌های کشتی و ردیابی داده‌ها به صورت لحظه‌ای را امکانپذیر می‌کند.  
بر این اساس این سیستم  نظارت بر انتشار co۲ و شاخص عملکرد ماشین‌ها، نظارت بر تجهیرات کمک رسانی  را برعهده دارد و گزارش‌های آنلاین را برای شناور‌ها با جزئیات روز و ساعت و دقیقه برای اعلام به مدیران شرکت‌ها، مدیران بندری و در صورت وضعیت خطر بلافاصله موضوع را به گارد‌های ساحلی یا  سیستم‌های کمک رسانی و تیم‌های نجات اعلام می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است اعلام‌های بلادرنگ با هشدارها و تشخیص احتمال خرابی بخشی از سیستم و تجهیزات کشتی در صور‌ت خرابی از جمله فعالیت‌های این سیستم به شمار می‌رود.

تمامی سیستم‌های یاد شده با استفاده از مدل هوش مصنوعی برای تمام کشتی‌ها قابل نصب بوده و گواهینامه آن از سوی مؤسسه ClassNK تائید می‌شود.

در پایان این گزارش به نقل از مسئولان ClassNK اعلام شده تائیدیه این نوع فنّاوری برای کشتی‌هایی که مورد تائید این مؤسسه است ارائه دهنده راه حل جدید و ابتکارات نوآورانه است که برای حمایت از صنعت کشتیرانی تولید شده و در این میان هوش مصنوعی نقش اساسی دارد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار