روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

بسیج امکانات برای پیشگیری از سیلاب در مناطق ساحلی خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از بسیج امکانات و تجهیزات فنی برای پیشگیری از سیلاب و آبگرفتگی و کاهش خسارات احتمالی ناشی از باران‌های سیل آسا در مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۵۹۵

بسیج امکانات برای پیشگیری از سیلاب در مناطق ساحلی خوزستان

محمد خانچی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا با اشاره به پیش‌بینی باران‌های سنگین در مناطق ساحلی خوزستان در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری و متعاقب آن وقوع سیلاب و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اظهار داشت: جلسه هماهنگی بین بخشی متشکل از فرمانداری‌ها، هلال احمر، مدیریت بحران، هواشناسی، راه و شهرسازی، پلیس، بنادر و دریانوردی، شهرداری‌ها و آتش نشانی در مناطق ساحلی خوزستان تشکیل شده و تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل خسارات و آبگرفتگی و امدادرسانی به مناطقی که احتمال بالا آمدن آب‌های سطحی وجود دارد اتخاذ شده است.
وی گفت: با توجه به شیب کم مناطق ساحلی و پایین بودن تخلیه آب و حجم بالای بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی و عدم کشش سیستم‌های فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی و متعاقب آن ورود آب باران به منازل مردم در مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد.
خانچی از عموم ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست با توجه به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به حجم زیاد ورودی گردشگران به مناطق ساحلی خوزستان در ایام نوروزی، به مسافران و گردشگران توصیه کرد زمان سفر‌های خود به این مناطق را مدیریت کنند تا دچار مشکل نشوند.
خانچی همچنین از شناور‌ها و قایق‌های صیادی و گردشگری خواست فعالیت خود را در مناطق ساحلی خوزستان متوقف کنند.
به گزارش خبرنگار مانا، در روز‌های اخیر هزاران مسافر، کاروان‌های راهیان نور و گردشگر از اقصی نقاط کشور با وسایل شخصی و عمومی خود را به مناطق ساحلی خوزستان رساندند تا از طبیعت بهاری این مناطق بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار