روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

هشدار سطح قرمز در مناطق ساحلی خوزستان/ احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلاب

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام سطح قرمز در مناطق ساحلی خوزستان گفت: با ورود سامانه بسیار قوی بارشی احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب و طغیان رودخانه‌های منتهی خلیچ فارس وجود دارد.
کد خبر: ۹۸۵۹۷

هشدار سطح قرمز در مناطق ساحلی خوزستان/ احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلاب

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی، مؤید فعالیت سامانه بارشی بسیار فعال در مناطق ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس از سه شنبه تا چهارشنبه است.
وی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها، احتمال اختلال در جاده‌های ارتباطی مناطق ساحلی خوزستان، لغو پرواز‌ها در آبادان و ماهشهر و خسارت به تأسیسات شهری و زیربنایی و تأسیسات فراساحل وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه در سه روز آینده آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است از شناور‌های صیادی، تجاری و گردشگری خواست فعالیت‌های خود را به طور کامل متوقف کنند.
سبزه زاری افزود: انتظار می‌رود ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۲.۵ متر نیز برسد، بنابراین دریاروی پرمخاطره خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: به علت وزش باد‌های شدید، احتمال آسیب رسیدن به تور‌های صیادی و قایق‌های ماهیگیری در اروندرود، بهمنشیر و کارون وجود دارد.
به دنبال اعلام وضعیت قرمز هواشناسی و بارش‌های متناوب در مناطق ساحلی خوزستان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، مرخصی همه مدیران اجرایی و اداری خوزستان را لغو کرد.
استاندار خوزستان به دنبال نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی به حال آماده باش درآمدند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از بسیج امکانات امدادی، درمانی و راهداری برای پیشگیری خسارات احتمالی در مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
شهرداری‌های چوئبده، ماهشهر، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و هندیجان نیز برای کمک رسانی احتمالی به مناطق آسیب دیده و لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها بسیج شدند.
از عموم مردم و گردشگران در مناطق ساحلی خوزستان خواسته شده از حریم‌ها رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار