۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

ارتفاع موج در خلیج‌فارس و نوار ساحلی بوشهر تا ۳ متر افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: تا ۸ فروردین با افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر تا ۳ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۸۶۱۹

ارتفاع موج در خلیج‌فارس و نوار ساحلی بوشهر تا ۳ متر افزایش می‌یابد


فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر، به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: از امروز یکشنبه ۵ فروردین به مدت چهار روز هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در مدت یاد شده گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان بوشهر را شمال غربی تا شمال شرقی و جنوب شرقی دانست و خاطر نشان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰  تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی تا ۳۰۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور از اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و افزود: خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شدن شناگران در این شرایط جوی وجود دارد.

وی با تأکید بر خودداری از تردد‌های دریایی از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فرا‌ساحل استان بوشهر گفت: از شنا در نوار ساحلی استان بوشهر پرهیز شود، چون احتمال غرق شدن وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار