روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

اپراتور‌ها کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر را انتخاب می‌کنند

کشتی‌های مجهز به اسکرابر در حال حاضر ۳۶ درصد ناوگان کشتی‌های کانتینری جهانی را تشکیل می‌دهند که بالاترین حد طی سال‌های اخیر است.
کد خبر: ۹۸۴۰۴

 

اپراتور‌ها کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر را انتخاب می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفا‌لاینر طی گزارشی اعلام کرد: تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰.۳ میلیون teu کشتی کانتینری به دستگاه اسکرابر مجهز شدند که ۱.۸ میلیون teu نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی بالاتر است؛ در این میان شرکت MSC در رتبه اول استفاده کننده از سیستم اسکرابر به شمار می‌رود. براساس این گزارش MSC کشتی‌هایی به ظرفیت ۸۹۰ هزار teu را اخیراً به سیستم اسکرابر مجهز کرده که برخی از آن‌ها نوساز و برخی دستِ دوم هستند.

گزارش آلفا‌لاینر حاکی است: بیشتر اپراتور‌های کشتی‌های کانتینری به علت افزایش قیمتِ سوخت، کشتی‌هایی با دستگاه اسکرابر را انتخاب می‌کنند.

درحال حاضر ۴۰ کشتی خط کشتیرانی Ocean Network Express (ONE) با  ۶۰۰ هزار teu کانتینر مجهز به سیستم اسکرابر است.  

همچنین خط  کشتیرانی ژاپنی ۳۳ درصد ناوگان خود را به اسکرابر مجهز کرده که در سال گذشته ۲۴ درصد بود. در این راستا  خط کشتیرانی ژاپن با دستیابی به این آمار از خط کشتیرانی هاپاگ لوید پیشی گرفته است.  

آلفا‌لاینر خاطر‌نشان ساخت: شکاف بین سوختِ سنگین و سبک برای اپراتور کشتی پس از ایجاد بحران دریای سرخ، آن‌ها را به سمت استفاده از اسکرابر کشانده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار