روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

احداث ترمینال جدید غلات توسط امارات در بندر سانتوس برزیل

شرکت DP World امارات با همکاری اپراتور راه آهن برزیل Rumo یک ترمینال جدید غلات و کود به طرفیت ۱۲.۵ میلیون تُن احداث می‌کند تا بندر سانتوس برزیل به عنوان دروازه تجاری اصلی برزیل و قطب اصلی تجارت آمریکای جنوبی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۶۸۶

احداث ترمینال جدید غلات توسط امارات در بندر سانتوس برزیل

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ سایت پورت نیوز گزارش داد: سرمایه‌گذاری شرکت اپراتوری راه آهن برزیل Rumo برای تأسیسات پیشرفته این ترمینال در مرحله  اول ۵۰۰ میلیون دلار است که از طریق وام‌های مشارکتی تأمین مالی خواهد شد.

بر‌اساس این گزارش علاوه بر احداث ترمینال در بندر سانتوس شرکت DP World قرار است در توسعه تأسیسات کانتینری بندر سانتوس از ۱.۲ میلیون teu به ۱.۴ میلیون teu مشارکت کند و اسکله‌های موجود در این بندر را از ۱۱۰۰ متر به ۱۳۰۰ متر برساند.  

بر‌این اساس شرکت DP World طبق قرارداد ۳۰ ساله‌ای که با مدیران بندر سانتوس منعقد کرده، قرار است بخشی از پایانه بندر سانتوس را در اختیار اپراتور Rumo قرار دهد.

این بندر یکی از بزرگترین و مدر‌ترین بنادر خصوصی چند منظوره است که مدرن‌ترین پایانه‌های بندری در آن احداث شده است. همکاری DP World با اپراتور راه آهن Rumo چهارمین دور همکاری DP World با بندر سانتوس برزیل از ۲۰۱۳ میلادی تا کنون را نشان می‌دهد.  

این بندر نقش مهمی در جابه‌جایی محموله‌های بندری دارد که در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی جابه‌جایی ۱۱.۹ میلیون تُن در آن به ثبت رسیده که ۱۳.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش نشان می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است شرکت DP World قبلاً ۳۸ میلیون دلار برای توسعه و نوسازی تأسیسات خود در بندر سانتوس سرمایه گذاری کرده و ترمینال این بندر در حال حاضر ۸۴۵ هزا‌ر متر مربع مساحت دارد که قرار است ۱۳۰ هزار متر مربع دیگر در طرح توسعه، به آن اضافه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار