روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد:

انجام ۶.۵ میلیون تردد دریایی در طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروزی ۱۴۰۳

سخنگوی سفر‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۶.۵ درصدی در بخش مسافری دریایی و رشد ۷.۳ درصدی در بخش گردشگری دریایی، هستیم.
کد خبر: ۹۸۶۸۷

انجام ۶.۵ میلیون تردد دریایی در طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروزی ۱۴۰۳


به گزارش مانا، کاپیتان اله‌مراد عفیفی‌پور در مورد طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه طرح مذکور از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و ۱۵ فروردین ماه سال جاری، پایان یافت، اظهار داشت: در این طرح ۵۰ فروند شناور مسافری، ۴۸ فروند شناور مخصوص حمل خودرو و ۱۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور و قایق تفریحی ساماندهی شدند و خدمات‌رسانی کردند.

وی افزود: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابه‌جا شد.

مقایسه آمار سفرهای دریایی و گردشگری دریایی نسبت به سال گذشته

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته، شاهد رشد ۶.۱۵ درصدی در بخش مسافری دریایی و رشد ۷.۳۵ درصدی در بخش گردشگری دریایی هستیم، عنوان کرد: در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ چند روزی با شرایط نامساعد جوی روبرو بودیم اما خوشبختانه با اطلاع‌رسانی جامع و گسترده صورت گرفته، شرایط مدیریت شد و مشکل جدی پیش نیامد.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه در بخش عملیات امداد و نجات اعم از شناورهای تجاری و مسافری شاهد نجات ۲۶۴ نفر بودیم، گفت: پیام‌های دریافتی مربوط به سوانح دریایی ۳۴ مورد بود که بلافاصله عملیات امداد و نجات صورت گرفت و خوشبختانه در مبادی و مسیرهای مجاز دریایی، با اتفاق ناخوشایندی روبرو نبودیم.

آمار تردد سفرهای خارجی

عفیفی‌پور در خصوص آمار تردد سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۳ نیز، اعلام کرد: در بندر خرمشهر دو سفر با مجموع ۳۴۵ مسافر ورودی و خروجی و در بندر شهید باهنر ۹ سفر با مجموع ۱۶۸۰ مسافر ورودی و خروجی، صورت گرفت‌.

وضعیت هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور شاهد انجام سه میلیون و ۷۱۰ هزار سفر دریایی و ۶۵۱ هزار گردشگری دریایی بودیم، اظهار کرد: همچنین در این استان ۶۸۹ هزار دستگاه خودرو بین بنادر استان جابه‌جا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار