روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷.۵ میلیون تُن انواع کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در سال گذشته با هشت درصد رشد نسبت به سال ماقبل آن به ۴۷ میلیون و ۵۱۶ هزار تُن رسید.
کد خبر: ۹۸۶۹۳

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷.۵ میلیون تُن انواع کالا در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، ابوطالب گرایلو در گفتگوی رسانه‌ای افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت و فراهم ساختن زمینه مساعد به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در بازه زمانی یاد شده از ۹۶۳ هزار و ۲۰۶ تُن به بیش از  سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد.  
وی در خصوص عملکرد این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های معدنی و شیمیایی گفت: این میزان کالا از هشت میلیون و ۵۹۰ هزار تُن در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید که حاکی از رشد ۱۴ درصدی است.  
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲۱ میلیون تُن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از ۲۳ درصد رشد برخوردار بوده است.  
وی گفت: بیش از ۲۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تُن صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ در این مجتمع بزرگ بندری انجام و با  رشد ۹.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.
گرایلو خاطر نشان کرد: رویه گمرکی کابوتاژ نیز در سال گذشته با ۶ درصد رشد از سه میلیون  و ۵۸۹ هزار تن به سه میلیون و  ۷۹۷  هزار تن رسید.
بندر امام خمینی پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
این بندر راهبردی که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در خور موسی واقع شده ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالا  در سال را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار