روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

عمق اسکله‌های بندر اروندکنار تا ۵.۵ متر افزایش می‌یابد

مدیر امور دریایی مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان گفت: عمق اسکله‌های بندر اروندکنار با اجرای طرح لایروبی از ۳.۵ به ۵.۵ متر خواهد رسید و زمینه را برای پهلوگیری شناور‌های با ظرفیت بالاتر فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۶۹۵

عمق اسکله‌های بندر اروندکنار تا ۵.۵ متر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مانا، محمد پورعوض در گفتگوی رسانه‌ای افزود: طرح لایروبی اسکله‌های بندر اروندکنار با خارج‌سازی ۵۰ هزار متر مکعب گل و لای تا پایان نیمه نخست امسال به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: لایروبی اسکله‌های بندر اروندکنار به حفظ عمق مؤثر اسکله‌ها و تسهیل پهلوگیری و جداسازی شناور‌ها کمک خواهد کرد و از به گل نشستن شناور‌های باری و تجاری جلوگیری می‌کند.
مدیر امور دریایی مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: با اتمام طرح لایروبی اسکله‌های اروندکنار، حرکت و پهلوگیری شناور‌های باری به اسکله‌ها در موقع جذر آب روان‌تر و از وقوع حوادث احتمالی پیشگیری خواهد کرد.
پورعوض با اشاره به جزر و مد اروندرود در طول شبانه روز افزود: لایروبی اسکله‌های بندرگاه اروندکنار با مدیریت سازمان بنادر ودریانوردی به خوبی پیش می‌رود و تا پایان نیمه نخست امسال، این طرح به پایان خواهد رسید.
وی گفت: لایروبی اسکله‌های بندر اروندکنار از مطالبات ملوانان و صیادان منطقه بوده و امیدواریم این خواسته به زودی محقق شود.
به گزارش خبرنگار مانا، همه تأسیسات بندری اروندکنار با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به کلی منهدم شد.
بازسازی این بندر از نیمه دوم سال ۱۳۶۷ پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان مل متحد شروع شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار