روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

تخلیه و بارگیری همزمان ۲۲ فروند کشتی در بندر امام خمینی

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تا نیمه نخست فروردین ماه سال جاری ۲۲ فروند کشتی حامل انواع کالا در حال تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۷۹۸ هزار تن کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی هستند.
کد خبر: ۹۸۶۹۶

تخلیه و بارگیری همزمان ۲۲ فروند کشتی در بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا، داوود چگنی در گفتگوی رسانه‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم عملیاتی برای تسریع در روند تخلیه و بارگیری انواع  کالا‌ها و جلب رضایتمندی صاحبان کالا و بازرگانان گفت: به دنبال آمادگی عملیاتی و تجهیزاتی تا نیمه نخست فروردین ماه سال جاری ۲۲ فروند شناور حامل انواع کالا در حال تخلیه و بارگیری هستند.
وی گفت: مجموع کالا‌های در حال تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۷۹۸  هزار تُن کالا است که با استفاده از تجهیزات پرقدرت و پیشرفته مستقر در اسکله‌ها انجام می‌شود.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی که سهم ۲۰ درصدی در تجارت دریایی و ۷۰ درصدی در تأمین کالا‌های اساسی کشور دارد طی ۱۲ ماهه سال گذشته موفق به تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷ میلیون و ۵۱۷ هزار تن انواع کالا از جمله کالا‌های اساسی شده است.
بنا بر آمار رسمی پارسال بیش از ۱۵ میلیون تُن کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.
این بندرگاه به عنوان بزرگترین بندر فله بار کشور سالانه ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار