روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

پهلوگیری نخستین کشتی حامل چیپس چوب در بندر امام‌

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از پهلوگیری نخستین کشتی حامل چیپس چوب در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۷۱۱

پهلوگیری نخستین کشتی حامل چیپس چوب در  بندر امام‌


به گزارش خبرنگار مانا، داوود چگنی در گفتگوی خبری با رسانه‌ها افزود: این محموله به  وزن ۱۷ هزار تُن در اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی پهلوگیری و فرآیند تخلیه محموله آن شروع شده است.
وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، به عنوان بزرگترین بندر چندمنظوره کشور، با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و روساخت‌های مناسب بندری جهت تخلیه و بارگیری انواع کالا و کشتی و نیز دسترسی سریع به مراکز صنعتی و جمعیت کشور، جذابیت‌های لازم را برای فعالین اقتصادی کشور داشته و سعی شده است که با برقراری ارتباط مؤثر با این فعالان، زمینه‌های توسعه تجارت آن‌ها از این بندر فراهم شود که ورود اولین محموله چیپس چوب مورد استفاده در صنایع تولیدی کشور نیز نتیجه این اقدامات بوده است.
چگنی با اشاره به اثربخشی تصمیمات اتخاذ شده خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش مستمر کارشناسان بندری، روند افزایش جذب ترافیک انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی در سال جاری نیز با جدیت دنبال خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی که سهم ۲۰ درصدی در تجارت دریایی و ۷۰ درصدی در تأمین کالا‌های اساسی کشور دارد طی ۱۲ ماهه پارسال موفق به تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷ میلیون و ۵۱۷ هزار تُن انواع کالا از جمله کالا‌های اساسی شده است.
این بندرگاه با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی، دومین بندر بزرگ و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار