روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

پهلودهی ۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متأثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها داخلی سال گذشته عملیات کانتینری در این بندر به بالاترین رقم خود طی شش سال گذشته رسید.
کد خبر: ۹۸۷۲۹

پهلودهی ۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد با اشاره به ثبت حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی طی سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: با یافتن راهبرد‌ها و سازکار‌های لازم و همچنین اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی داخلی نمودار‌های سال گذشته بالاترین رقم عملیات کانتینری را در همسنجی با شش سال گذشته نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه اعمال شدیدترین تحریم‌ها و محدودیت‌های سال‌های اخیر و نیز ایجاد تنگنا‌های اقتصادی بر علیه صنعت حمل‌و‌نقل دریایی کشور تاثیرات زیان‌دهی در حوزه کانتینری تحمیل کرده بود، بیان داشت: با فعالیت‌های محور‌گونه، عمل‌گرا و یافتن راهبرد‌ها و سازکار‌های لازم از سوی نیرو‌های متخصص شاغل در این مجموعه سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری در این حوزه بودیم.  

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به پهلودهی بیش از دو هزار و ۵۰۰ فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری در یکساله ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: در سال گذشته میزان کانتینر‌های وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده، اما میزان کانتینر‌های صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 به گفته عباس‌نژاد؛ با بهره‌گیری از شاخص‌های موجود و همچنین ترسیم برنامه مبنایی از سوی کارشناسان شاغل در این حوزه برابر با ضوابط ابلاغی، ترانزیت خارجی بخش کانتینری افزایش ۲۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

 وی با اشاره به راهبرد‌های سال ۱۴۰۳ در بزرگترین بندر کانتینری کشور گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت ایحاد شده و تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های جدید هم‌راستا با سیاست‌های ۹ گانه حمل‌و‌نقل دریایی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب به طور خاص در حوزه کانتینری اعم از سخت افزاری و نرم افزاری تمام تلاش خود را در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به کار خواهیم گرفت.

شایان ذکر است؛ بندر شهید رجایی با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار