روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

ترانزیت ۱۸۲ هزار خودرو به کشور‌های آسیای میانه در سال ۱۴۰۲

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: سال گذشته (۱۴۰۲) بیش از ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار تن انواع کالا در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۹۸۷۳۰

ترانزیت ۱۸۲ هزار خودرو به کشور‌های آسیای میانه در سال 1402

 

به گزارش مانا، "مرتضی سالاری" در تشریح عملکرد ۱۲ ماهه بنادر و دریانوردی غرب استان در سال ۱۴۰۲ اظهارداشت: در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۷۴ تن با افزایش پنج درصدی انواع کالا در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان پنج میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۲ تن به فرآورده‌های نفتی و ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن با ۱۰ درصد افزایش به کالا‌های غیرنفتی اختصاص داشت.

افزایش ۲۸ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی

مدیر بنادر غرب هرمزگان، حجم ترانزیت کالا‌های غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۴۳۶ هزارو سه تن اعلام کرد که افزایش ۲۸ درصدی را به دنبال داشته و بنادر غرب استان هرمزگان توانست در ابن بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران رتبه سوم را کسب کند.

افزایش ۱۶ درصدی ترانزیت خودرو

سالاری با بیان اینکه این بندر به عنوان قلب  ترانزیت خودرو در کشور محسوب می‌شود، افزود: سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشور‌های عراق و کشور‌های آسیای میانه ترانزیت شد.

صادرات بیش از ۶.۵ میلیون تن کالا

وی میزان صادرات کالا‌های نفتی و غیرنفتی از  این بنادر در یکساله ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد که سه میلیون و  ۳۸۸ هزار و ۳۵ تن آن با ۸ درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۵۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

گفتنی است؛ بندرلنگه بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکترین فاصله بنادر کشور به بنادر امارات، رتبه نخست تردد شناور‌ها با بیش از ۳۶هزار تردد دریایی و رتبه اول ترابری مسافر بین‌المللی دریایی با بیش از ۲۰ هزار جابه‌جایی مسافر بین بندر لنگه و کشور امارات را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار