روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله تکمیل شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: مرحله نخست ساخت و توسعه بندر تفریحی و گردشگری بندر چمخاله شامل راه و پل دسترسی و حوضچه آرامش تکمیل شده است.
کد خبر: ۹۸۷۳۳

مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله تکمیل شد


به گزارش مانا، حسین یونسی توضح داد: بندر گردشگری چمخاله در ۲ فاز تعریف شده که فاز نخست آن شامل جاده دسترسی به طول ۸۵ متر، پل دسترسی به طول ۳۵۲ متر و ۲ بازوی موج شکن (حوضچه آرامش) با منابع بخش دولتی به اتمام رسیده است.

یونسی اعتبار هزینه شده برای این بندرگردشگری را حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: فاز دوم این پروژه شامل احداث اسکله‌ها برای قایق‌ها و شناور‌های تفریحی، مجتمع‌های اقامتی، هتل، رستوران، فود کورت (خوراک‌سرا)، فضای سبز، پارک، استخر و مکان‌های ورزش‌های آبی، با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در صورت جذب سرمایه گذار ۲۰ هکتار زمین برای ایجاد اسکله‌ها در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله از اسفند سال ۱۳۹۷ در شهرستان لنگرود آغاز و در نهایت امسال فاز نخست آن تکمیل شد.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی خبر داد و اظهار کرد: ساخت مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی نیز آغاز شده و تفاهم نامه احداث سیلو تمام مکانیزه نیز در این بندر کلید خورده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار