روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

راه اندازی مسیر جدید برای اتصال بنادر عربستان و آفریقا

براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت حمل‌و‌نقل کانتینری آلمانی Hapag-Lloyd، در راستای اتصال دریایی بین بنادر عربستان و آفریقا به دنبال ارائه سرویس جدیدی است. مسیر جدید که JDX نام دارد، بندر اسلامی جده را به بنادر آفریقا از جمله «طنجه» مراکش و «دمیاط» در مصر وصل می‌کند. البته اداره کل بنادر عربستان سعودی(ماوانی) نیز قبلاً این خبر را تأیید کرده بود.
کد خبر: ۹۸۷۴۳

راه اندازی مسیر جدید برای اتصال بنادر عربستان و آفریقا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اتصال جدید دریایی بنادر عربستان و آفریقا از طریق سفر‌های هفتگی منظم تا ظرفیت ۴۲۵۳ واحد معادل بیست فوت تسهیل خواهد شد. هدف از راه اندازی این مسیر، افزایش تبادلات تجاری بین بنادر عربستان و همتایان جهانی است. همچنین این امر، با تلاش‌های اداره کل بنادرعربستان (ماوانی) و در راستای تحکیم موقعیت سعودی به عنوان مرکز ترابری و اتصال دهنده سه قاره، همسو است.
هدف این ابتکار افزایش حرکت زنجیرۀ تامین در راستای اهداف استراتژی حمل‌و‌نقل و لجستیک ملی و بهبود رتبه عربستان سعودی در شاخص‌های بین‌المللی است. در اوایل این ماه، ارائه‌دهنده خدمات دریایی مسافت کوتاه «Folk Maritime» یک سرویس حمل‌و‌نقل جدید را راه‌اندازی کرد که جده را به شمال دریای سرخ متصل می‌کند. این امر نشان‌دهندۀ تقویت بخش دریایی عربستان است.
ماوانی اعلام کرد که این اقدامات، بندر اسلامی جده، بندر تجاری ینبع و بندر NEOM را به بندر عقبه در اردن و بندر عین‌سخنه در مصر متصل می‌کند. این سرویس که NRS نامیده می‌شود، با سفر‌های هفتگی منظم و با ظرفیت حداکثر ۱۳۰۰ کانتینر استاندارد راه‌اندازی شد.
همچنین در ماه مارس، ماوانی و MEDLOG توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد یک منطقه لجستیکی یکپارچه در جده امضا کردند. طبق بیانیه منتشر شد، این نهاد دولتی با بازوی لجستیکی شرکت کشتیرانی مدیترانه در راستای توسعه یکپارچه منطقه، سرمایه‌گذاری پیش بینی شده به ارزش ۱۷۵ میلیون ریال سعودی (۴۶.۶ میلیون دلار) همکاری خواهد کرد. این پروژه شامل یک مکان خدمات یکپارچه برای نگهداری و بازرسی کانتینر با هدف ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم و آموزش کارکنان ملی در بخش خدمات لجستیک است.
همچنین، براساس برآورد‌ها این منطقه با ترکیب منابع انرژی جایگزین و با هدف کاهش انتشار کربن، به حفظ ایمنی محیط بندر کمک می‌کند.
زیرساخت‌های مدرن بندر اسلامی جده و ارائه خدمات متنوع کشتیرانی آن باعث شده است تا چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه «زیرساخت پیشرفته» در «اجلاس لندمارک‌ها در لجستیک ۲۰۲۳» را دریافت کند.
منبع: عرب نیوز

ارسال نظرات
آخرین اخبار