روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف حمایت لجستیکی و پشتیبانی از عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر، دهکده لجستیک در شهرستان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۷۴۴

دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست هم‌اندیشی مسئولان بنادر استان با حضور ویدئو کنفرانسی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در استان از ایجاد دهکده لجستیک تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر خبر داد و اظهار کرد: تاکنون سه محدوده برای راه‌اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش‌بینی شده که با بهره‌گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط شهرستان بوشهر انتخاب می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه‌ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه‌ساز رونق بیش از پیش فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون عمده بنادر استان نیاز مبرم به توسعه انبار و فضای بارانداز دارند چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از طریق بندر بوشهر وارد کشور و تخلیه شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و به‌ویژه پذیرش کشتی‌های تجاری زیر 30 هزار تن است.

وی ادامه داد: اکنون بنادر استان با رسیدن موعد بازنشستگی شماری از کارکنان با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستند که انتظار می‌رود در راستای رفع این کمبود همکاری لازم برای تامین نیروی متخصص از دستگاه‌های ذیربط فراهم شود.

شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود تشکیل کمیته پیشگیری از سوانح را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای شاخص اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال گذشته تشکیل کمیته پیشگیری از سوانح و الزام شرکت‌ها به تامین نیروی تخصصی در حوزه HSE بود که کاهش قابل توجهی حوادث با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان به‌خوبی محقق شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: بنادر استان بوشهر و به‌ویژه بوشهر سال گذشته در شاخص‌های مختلف امتیاز قابل قبولی داشتند که این موفقیت‌ها باید در سال جاری دوچندان باشد.

جلیل اسلامی افزود: بوشهر بندری خاص و با ظرفیت‌های ویژه است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نگرش جدید به این بندر معطوف شود.

وی اظهار کرد: برای رونق بخشی به فعالیت‌های بنادر استان بوشهر نگاه مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریا محور در این استان است.

اسلامی به بخش آموزش پرداخت و تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز با بهره‌گیری از تجارب و تخصص کارکنان سازمان بنادر در قالب طرح " استاد شاگردی" برای انتقال تجارب و ظرفیت‌های آموزشی کارکنان استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار