روز ملی خلیج فارس گرامی باد

      
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲

مازندران در صدر اقامت نوروزی استان‌های کشور/ کاهش یک درصدی سفرهای دریایی

معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از کاهش یک درصدی سفر‌های دریایی در جنوب کشور طی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۸۷۴۷

مازندران در صدر اقامت نوروزی استان‌های کشور

به گزارش خبرنگار مانا، علی اصغر شالبافیان در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، گفت: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی در نوروز، غیر‌رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است.

معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ادامه داد: استان مازندران بیشترین میزان اقامت در ایام نوروزی را در بین سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داد و در صدر قرار گرفت.

وی به اضافه شدن وزارت نفت به ستاد سفر اشاره کرد و اظهار داشت: حضور این وزارتخانه باعث شد مشکلات مربوط به سوخت در بخش حمل و نقل تا حد زیادی برطرف شود.

وی با بیان اینکه پویش‌های متعددی به‌منظور کاهش سوانح جاده‌ای راه‌اندازی شده است، افزود: تقویت جدی کمپین‌های ۶۰-۳۰ از اهداف مدنظر بود و بیش از ۸۰۰ نوروزگاه عشایری برپا شد.

شالبافیان به شناسایی محور‌های مواصلاتی که دارای بیشترین میزان سوانح هستند و ساعاتی که بیشترین تصادفات انجام شده است، اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ گروه‌های ویژه‌ای در این محور‌ها و متناسب با ساعات سوانح مستقر خواهند شد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مسئله محوری را مهم‌ترین رویکرد این ستاد عنوان کرد و ادامه داد: حضور وزرای متعدد و رؤسای دستگاه‌ها در ستاد سفر در راستای حل موضوعات در سریع‌ترین زمان ممکن بود.

معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از کاهش یک درصدی سفر‌های دریایی در جنوب کشور طی ایام نوروز خبر داد.

وی با اشاره به وجود سه موج سفر از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۲۴ فرودین ماه اظهار داشت: در بازه ۲۴ اسفند تا ۴ فرودین ماه ۱۴۰۳ شاهد کاهش ۲۲ درصدی سفر، در بازه پنجم تا پانزدهم فرودین ماه شاهد افزایش ۲ درصدی و در تاریخ ۱۶ تا ۲۴ فرودین شاهد رشد ۲۸۶ درصدی سفر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اظهار داشت: در مجموع از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ فرودین ماه ۱۴۰۳ شاهد رشد ۵ درصدی در سفر‌های داخلی و رشد ۲ درصدی در اقامت  بودیم.

وی بیشترین میزان اقامت متعلق به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، هرمزگان، ایلام، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، اردبیل بوده است. همچنین یک هزار و ۴۷ بازارچه صنایع‌دستی با ۱۲ هزار و ۷۵ غرفه راه‌اندازی شد.

شالبافیان با بیان اینکه با همکاری تشکل‌ها امسال هیج‌گونه افزایش نرخی در تأسیسات گردشگری اعمال نشد و نظارت‌های جدی‌تری انجام شد، ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخ‌نامه بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.

معاون گردشگری تعداد گردشگران ورودی در سال ۱۴۰۲ را شش میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: این ارقام در مقایسه با تعداد چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش حدود ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد و شاهد افزایش گردشگران انفرادی هستیم و سیاست وزارتخانه ورود گردشگر از طریق تور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار